انعقاد تفاهم‌نامه 18میلیون دلاری شرکت چینی در منطقه آزاد چابهار

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: تفاهم‌نامه 18 میلیون دلاری شرکت چینی برای سرمایه گذاری در این منطقه آزاد در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی سیفیت 2023 شیامین کشور چین منعقد شد.

به گزارش فرینا، محمد هدایی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: انعقاد تفاهم‌نامه با شرکت Zhuke li shisu هنگ کنگ چین در نمایشگاه بین‌المللی سیفیت 2023 شیامن چین با میزان سرمایه گذاری 120 میلیون یوان معادل 18 میلیون دلار به منظور ساخت کارخانه مشترک تولید اقامت گاه‌های پرتابل در منطقه آزاد چابهار انجام شد.

هدایی گفت: شرکت Zhuke li shisu زیر مجموعه هلدینگ FANGYUAN طرف تفاهم‌نامه منعقده با سازمان منطقه آزاد چابهار است.

وی ادامه داد: همچنین از کارخانه تولید اقامتگاه‌های لوکس این شرکت با هدف آشنایی بهتر بازدید و از نزدیک در خصوص فرصت‌های سرمایه‌گذاری بحث و تبادل نظر شد.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: تفاهم اولیه برای تامین مالی طرح‌های زیرساختی منطقه آزاد چابهار با Bank of China نیز انجام شده است.

هدایی با اشاره به اینکه بازدید و دیدار با مدیران شرکت huashi چین برای ساخت شهر هوشمند نیز انجام شد، ادامه داد: همچنین شرکت nan tan technology برای ساخت هتل و اقامتگاه‌های لوکس در منطقه آزاد چابهار استقبال و در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزادچابهار در خصوص سرمایه گذاری گفت و گو کردند.

به گزارش ایرنا، بیست و سومین رویداد تجارت و سرمایه‌گذاری چین (سیفیت 2023) به‌عنوان تنها رویداد تشویق سرمایه‌گذاری کشور چین برای تسهیل سرمایه‌گذاری‌های مشترک در دیگر کشورها در روزهای هشتم تا یازدهم سپتامبر سال 2023 میلادی (برابر با 17 تا 20 شهریورماه 1402 هجری خورشیدی) در شهر شیامن کشور چین برگزار شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :