برنامه‌های هفته گردشگری چابهار اعلام شد

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد چابهار از طراحی و برگزاری برنامه های متنوعی در قالب رویدادهای آموزشی، آغاز فرایندهای استانداردسازی، مسابقات چندگانه و ارائه خدمات رفاهی به گردشگران، به مناسبت هفته گردشگری در این منطقه آزاد خبر داد.

به گزارش فرینا، محمدسعید موسایی باغستانی با اعلام این خبر گفت: برای هرچه پربارتر شدن هفته گردشگری و باهدف ارتقا دانش بومی در این حوزه، دوره‌های آموزشی متنوعی شامل؛ آشنایی با زیست بوم خلیج گواتر، آشنایی با گاندو و تصویربرداری با پهپاد برای فعالان این عرصه طراحی شده است.

موسایی از برگزاری کارگاه سه روزه توان افزایی توسعه کسب و کارهای گردشگری پایدار، برای افراد علاقمند خبر داد و افزود: به منظور افزایش سطح خدمات به گردشگران، فرایند استانداردسازی تاسیسات گردشگری نیز در این هفته شروع خواهد شد.

به گفته وی، طراحی مسابقات عکاسی، طرح فراخوان ایده‌های گردشگری و مسابقه نقاشی با محوریت گردشگری در مدارس روستای تیس از دیگر برنامه‌های این هفته است.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: تخفیف 50 درصد برای اقلیت چپ دست‌ها از سراسر کشور، برگزاری انتخابات انجمن حرفه‌ای راهنمایان گردشگری منطقه آزاد و برگزاری نخستین نشست شورای مشورتی این مدیریت بخش دیگری از برنامه‌های هفته گردشگری امسال در منطقه آزاد چابهار است.

گفتنی است، با توجه به اینکه سازمان جهانی گردشگری یا UNWTO شعار روز جهانی گردشگری در تاریخ 27 سپتامبر سال 2023 میلادی برابر با 5 مهر 1402 را گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز «Tourism and Green Investment» اعلام کرده، شعار ملی این روز نیز در تناسب با شعار جهانی، «گردشگری و سرمایه‌ گذاری سبز» انتخاب شده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :