مشاور وزیر امور خارجه:

زیرساخت‌های ایجاد شده در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون مطلوب است

مشاور عالی وزیر امور خارجه و رییس نمایندگی وزارت خارجه در شمال و شرق کشور گفت: منطقه ویژه اقتصادی دوغارون به عنوان یک بنگاه اقتصادی در بخش خصوصی توانسته است زیر‌ساخت‌ها و امکانات خوبی را در مرز دوغارون فراهم کند و در این حوزه بسیار خوب عمل کرده است.

به گزارش فرینا، احمد معصومی‌فر در نشست با رییس هیات مدیره و مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون افزود: بخش خصوص بایستی در کنار دولت حضور داشته باشد و به بخش خصوصی باید میدان داده شود تا رقابت اقتصادی شکل بگیرد.
معصومی‌فر با اشاره به اینکه زیرساخت‌ها و امکانات بسیار خوبی در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون توسط بخش خصوصی ایجاد شده است خاطرنشان کرد: سیاست دولت جمهوری اسلامی ایران و دستگاه دیپلماسی کشور حمایت از بخش خصوصی کارآفرین و مولد است و هرکجا بخش خصوصی توان کار دارد دولت باید از آن حمایت کند. 
رییس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در این نشست ضمن تشریح فعالیت‌های منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت: متاسفانه تعارض منافع در مرز دوغارون باعث مشکلات زیادی در این مرز مهم اقتصادی شده است.
جمشید علی‌پور ضمن بیان آخرین وضعیت کشور افغانستان و طالبان افزود: کشور افغانستان به دلیل اشتراکات فرهنگی فراوان و نداشتن زیرساخت‌های لازم تمایل زیادی برای همکاری اقتصادی با ایران دارند و بایستی به درستی از این فرصت مهم استفاده شود. 
مریم قوی‌دل مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون نیز گفت: منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در شرق کشور یک ظرفیت بسیار بالقوه اقتصادی است و تمام دغدغه مدیران این مجموعه ایجاد تسهیل در روند صادرات کالاهای کشور به افغانستان است.
شایان ذکر است مشاور عالی وزیر امور خارجه و هیات همراه از قسمت‌های مختلف منطقه ویژه اقتصادی دوغارون بازدید میدانی بعمل آورند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :