هموار شدن مسیر مناطق آزاد برای صادرات صنایع خلاق

مدیر فرهنگی هنری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، خواستار تعاملات مستمر مناطق آزاد هفتگانه برای هموار شدن مسیر برپایی رویدادهای فرهنگی هنری و ایجاد بستری برای صادرات صنایع خلاق شد.

به گزارش فرینا، علی قجری در نشست با معاونان فرهنگی اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد، یکی از پیش شرط های این حوزه را حفظ ارتباط میان مجموعه دبیرخانه و معاونت های فرهنگی اجتماعی در سازمان های مناطق آزاد عنوان کرد.

قجری افزود: نتایج بررسی فعالیت 5 سال گذشته مناطق آزاد در حوزه فرهنگی هنری نشان دهنده تعاملات ضعیف و یا عملکرد های سلیقه ای می باشد.

وی اظهار داشت: تسهیلگری، ارتباط بخشی و شبکه سازی بین فضای فرهنگی مناطق با نهاد ها، مجموعه ها و موسسات انقلابی در حوزه فرهنگی هنری نقش مهم دبیرخانه است بنابراین ما برای ارتقا کیفی فعالیت ها باید این موضوع را مد نظر قرار داده و به بهترین شکل از آن استفاده کنیم.

مدیر فرهنگی هنری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در ادامه گفت: همت کنیم تا ریل گذاری ارتباط بین مجموعه های فرهنگی انقلابی و مجموعه های فرهنگی مناطق شکل بگیرد و به درستی امتداد پیدا کند.

قجری، از امضا تقاهم‌نامه‌ای فی مابین حوزه هنری انقلاب اسلامی و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای هموار شدن مسیر مناطق آزاد برای فعالیت هرچه بهتر و بیشتر در این زمینه خبر داد و تصریح کرد: در این زمینه، بستر سازی برای ارتباط با شبکه هنرمندان و شبکه اصحاب فرهنگ و فرهیختگان همچنین ایجاد انجمن های فرهنگی هنری فراخور نیاز منطقه صورت گرفته است.

وی، برپایی رویدادهای فراگیر و هماهنگ بین مناطق آزاد با محوریت فعالیت های فرهنگی و هنری، از جمله قرآن واستعداد یابی را از مهمترین برنامه های در دستور کار دبیرخانه برشمرد.

گفتنی است موضوعاتی از جمله بررسی ساختار و تولید محتوا در حوزه فرهنگی هنری، انتقال تجربیات با تعاملات مستمر مسئولان مناطق آزاد هفتگانه، توجه ویژه به حوزه صنایع خلاق،‌ امضا تفاهم نامه ای در حوزه صنایع خلاق برای ایجاد بستر صادرات از مناطق آزاد، بخش دیگر سخنان مدیر فرهنگی هنری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این نشست بود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :