نماینده مجلس عنوان کرد:‌

نقش آفرینی مناطق آزاد در توسعه دیپلماسی اقتصادی و جذب سرمایه گذاری خارجی

نماينده مردم شهرستانهاى فريمان، بخش رضويه و سرخس در مجلس شوراى اسلامى با تاکید بر ضرورت معرفی ظرفیت های مناطق آزاد ایران به سرمایه گذاران خارجی گفت: برگزاری نمایشگاه های خارجی به منظور معرفی و جذب سرمایه گذاران از کشورهای دیگر در اقتصاد ملی تاثیر فراوانی خواهد داشت. 

 سيد احسان قاضى زاده هاشمى روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرینا با بیان اینکه شاهد تحولات خوبی در مناطق آزاد هستیم افزود:‌ ارتقای جایگاه دبیرخانه شورایعالی منطقه آزاد و ارتباط مستقیم دبیر با رئیس جمهور می تواند در موفقیت مناطق آزاد تاثیر خوبی داشته باشد. 

قاضى زاده هاشمى افزود:‌ در برنامه هفتم پیگیر اصلاحات قانونی مناطق آزاد جدید هستیم و  خوشحالیم که در طول این مدت شاهد تشکیل مناطق ازاد جدید از جمله سرخس که آرزوی 28 ساله و مطالبه مردم بوده هستیم که جا دارد از مسئولين دبیرخانه، نمایندگان، کمیسیون ها و مقامات ارشد کشوری در تحقق این مهم تقدير و تشکر كنيم. 

وى با بیان اینکه ظرفیت های جذب سرمایه گذاری مناطق آزاد وجه مزیت نسبت به سایر شهرهای کشور است افزود:جذب سرمایه گذاری خارجی بخصوص در شرایط تحریم در مناطق آزاد در رشد اقتصاد ملی  می تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند. 

این نماینده مجلس اضافه کرد:  نگاه ما در وجه اقتصادی و توسعه امور زیربنایی مناطق آزاد،  سهل الوصول کردن صادرات  و گردش های مالی و بانکی و تسهیل قراردادها، ‌تجارت و حمل و نقل است. 

قاضى زاده هاشمى حضور مدیران عامل سازمان هاى مناطق آزاد را در کشورهای خارجی برای جذب سرمایه گذار تاثیر گذار دانست و عنوان کرد:  جذب شرکت های بین المللی در بستر نمایشگاه ها و مذاکرات اقتصادی می تواند منجر به سرمایه گذاری،‌رشد تولید و صادرات برای کشور باشد. 

وى در پايان خواستار رونق رویدادهای اقتصادی مناطق  آزاد در کنار جشنواره ها و همایش های گردشگری و ورزشی شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :