یک نماینده مجلس عنوان کرد:‌

خلق بسته‌های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایده‌ای بی‌بدیل است

 عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم سپیدان و بیضاء در مجلس شورای اسلامی در خصوص جایگاه مناطق آزاد در مسیر توسعه کشور گفت: در دوره مدیریت جدید مناطق آزاد، تعامل بسیار خوبی میان مجلس و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد شکل گرفته است، این تعامل دوسویه کمک می‌کند تا چالش‌ها شناسایی و احصا شوند و در مسیر رفع آن‌ها هم‌افزایی صورت گیرد.

به گزارش فرینا، محسن علیزاده، افزود: کمیسیون اقتصادی مجلس نیز نگاه مثبتی به فعالیت های جدید مناطق آزاد دارند و آماده هستند تا در این عرصه تسهیلگری کنند. در همین راستا تصویب بند پ ماده 105 برنامه هفتم توسعه نیز می‌تواند کمک کند تا مناطق آزاد به جایگاه اصلی خود برگردد و از بلاتکلیفی بین دستگاهی رها شود.
علیزاده خاطرنشان کرد: بسته‌های سرمایه‌گذاری مناطق آزاد امروز کمک کرده تا سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد شفاف و صریح باشد. مکمل این بسته‌های سرمایه‌گذاری مشخصا برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی است تا به شکلی ملموس‌تر ظرفیت‌های داخلی معرفی شوند و گروه‌های تجاری از نزدیک در جریان نکات مثبت آن‌ها قرار گیرند. 
وى افزود: راه‌اندازی بورس بین‌الملل نیز می‌تواند در این عرصه راهگشا باشد. امروز مناطق آزاد در مسیر پیشرفت است و سرمایه زیادی را وارد کشور کرده که مشخصا تداوم این مسیر بسیار مهم است. قانونگذار نیز دقیقا چنین انتظاری از مناطق آزاد داشته و مدیریت مناطق آزاد به خوبی توانسته به این اهداف نزدیک شود.

عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم سپیدان و بیضاء در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: مجلس این آمادگی را دارد تا با استفاده از جایگاه قانونی خود، مسیر پیشرفت را برای دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور هموار کند و در این عرصه هیچ کوتاهی صورت نخواهد گرفت.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :