واردات کدام خودروها به منطقه چابهار آزاد شده است؟

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: عطف به مصوبه هیات وزیران، واردات انواع خودروهای کشنده، کامیون، اتوبوس، مینی بوس و ون که سن خودرو بر مبنای سال ساخت در زمان ورود به کشور کمتر از 5 سال باشد، به مناطق آزاد کل کشور به ویژه منطقه آزادچابهار آزاد شد.

به گزارش فرینا، امیر مقدم در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: هدف ما تسهیل تجارت و صادرات در منطقه آزاد چابهار علی الخصوص استان و رفاه مردم شریف سیستان و بلوچستان است و این امر موجبات فراهم نمودن رضایت مردم را در پی خواهد داشت و همچنین نقش پر رنگ و بسزایی در نوسازی حمل و نقل و ترانزیت و ناوگان شهری را به همراه دارد.

مقدم گفت: از لحاظ استراتژیک بندر چابهار بسیار مورد توجه بوده و به همین منظور نیاز به ایجاد زیرساخت‌های مهم و مجهز است که برای نوسازی ناوگان حمل و نقل و ترانزیت این امر بسیار حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: یقیناً واردات خودرو دست دوم هم فرصتی برای رونق و احیای تجارت و ترانزیت و هم از لحاظ نوسازی در ناوگان حمل و نقل شهری بسیار به نفع مردم خواهد بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به اینکه نقش مهمی امروز منطقه آزاد چابهار در اقتصاد ملی دارد، گفت: منطقه آزاد چابهار تنها مربوط به چابهار و یا استان نیست بلکه تاثیرگذاری آن باید برای تمام کشور باشد.

مقدم با بیان اینکه چابهار باید مرکز صادرات و واردات و صنایع بزرگ کشور شود، اظهارکرد: تاثیرگذاری منطقه آزاد باید برای تمام کشور باشد و در آینده مرکز صادرات و واردات و صنایع بزرگ کشور شود.

وی تصریح کرد: شرایط را باید برای سرمایه‌گذاری همه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی فراهم کنیم و برای این منظور باید همایش سرمایه‌گذاران با حضور سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی برگزار شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار تاکید کرد: مردم را نیز با تسهیل شرایط باید پای کار بیاوریم و از ظرفیت های آنان برای توسعه اقتصاد منطقه استفاده شود.

مقدم ادامه داد: نسبت به مهرماه سال گذشته 17 پروژه عمرانی و زیرساختی منطقه آزاد چابهار فعال است که طی یکسال منتهی به مهرماه امسال حدود 775 میلیارد تومان به این پروژه‌ها تزریق شده است که از این رقم تا الان توانسته‌ایم هفت پروژه را به فاز بهره‌برداری برسانیم.

وی افزود: اجرا و تکمیل پروژه های عمرانی و زیربنایی از اقدامات صورت گرفته در راستای جذب سرمایه گذاری و ارایه شرایط و خدمات مطلوب رفاهی به شهروندان می باشد.

وی گفت: تلاش ما این است که این منطقه به کریدور بین‌المللی تبدیل کرده و جهت دستیابی به این هدف بایستی کریدور شمال ـ جنوب فعال شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در تشریح برنامه‌ها و اهداف منطقه، گفت: منطقه آزاد چابهار مانند همه مناطق آزاد، در چارچوب های سیاست‌های مناطق آزاد حرکت می‌کند و ما دو رویکرد اصلی را دنبال می‌کنیم که عبارت است از جهانی شدن تا بتوانیم زیرساخت‌های مورد نیاز اقتصاد بین‌المللی را تامین کنیم و ایجاد مناطق آزاد مشترک هم از دیگر بعدهای این مساله است و مردمی‌شدن مناطق آزاد هم یکی دیگر از سیاست هاست.

مقدم در ادامه با اشاره به رشد تقاضا برای سرمایه‌گذاری در منطقه، این روند را عامل موثر در رفاه مردم منطقه دانست و افزود: سازمان منطقه آزاد چابهار با انجام به مسئولیت اجتماعی خود گام‌های مهمی برای توسعه اقتصاد پایدار و رفع مشکلات برداشته است.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :