مدیر میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد چابهار خبر داد:

آغاز فاز نخست بازپیرایی قلعه تاریخی تیس

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد چابهار از آغاز آواربرداری و پاکسازی حصار‌ بیرونی باهدف بازپیرایی قلعه تاریخی تیس در فاز نخست این طرح، خبر داد.

به گزارش رفرینا، محمدسعید موسایی باغستانی با اشاره به تاکید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار مبنی بر توسعه گردشگری میراث گفت: بازپیرایی قلعه تاریخی تیس با توجه به تخریب‌های صورت گرفته و برای مشخص کردن میزان آسیب های وارده به دیوارها باهدف بازگشایی معابر و مسیر بازدید گردشگران آغاز شده است.

موسایی باغستانی مرحله پاکسازی و آواربرداری را فاز نخست این پروژه معرفی کرد و افزود: این فاز، آغاز عملیات حفاظت اضطراری قلعه در برابر عوامل جوی، همسو با مصوبات وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و زیر نظر مشاور تخصصی میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد چابهار صورت می گیرد.

به گفته وی، دلیل این امر، بررسی میزان تخریب و آسیب های صورت گرفته ناشی از بارندگی‌های اخیر، منوط به پاکسازی سبکی و لایه لایه دیوارها به منظور شروع فرآیند مرمت می باشد.

 مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد چابهار تاکید کرد: پس از تکمیل آواربرداری، پاکسازی و حفاظت قلعه تیس، سازمان منطقه آزاد چابهار در نظر دارد در فاز بعدی طرح، قسمتی از قلعه را بر اساس طرح مصوب جهت بازدید ساکنان و گردشگران نوروزی آماده نماید.

یادآور می شود، سازمان منطقه آزاد چابهار با هدف تحقق آرزوی دیرینه مردم شهر چابهار و استان و با توجه به طرح توجیهی معاونت های فنی و اقتصادی، در نظر دارد با برگزاری فراخوان عمومی به منظور مشارکت بخش خصوصی، نسبت به مرمت و بهسازی کامل قلعه و ایجاد کاربری گردشگری متناسب با این منطقه تاریخی اقدام نماید.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :