در دیدار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و تیم ارشد وزارت راه و شهرسازی تاکید شد؛

افزایش ایمنی جاده‌های قشم برای خدمات رسانی بهتر به ساکنان و گردشگران

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: جاده‌ها و مسیرهای تردد در سطح جزیره قشم باید با هم افزایی و همسویی تمامی دستگاه ضمن افزایش ایمنی برای تردد ساکنان و گردشگران نیز آماده شوند.

به گزارش فرینا، عادل پیغامی در دیدار تیم ارشد وزارت راه و شهرسازی با وی، اظهار داشت: آمار سوانح جاده ای در قشم نشان می دهد بسیاری از جاده‌های سطح جزیره از نظر ایمنی دارای مشکلاتی هستند و باید با هم‌افزایی و همراهی سایر دستگاه‌ها برای رفع نقاط حادثه خیز و ایمن سازی آنها تلاش کرد.
پیغامی ادامه داد: قشم از نظر گردشگری و تجاری یک جایگاه ملی دارد و یک موجودیت منطقه‌ای دارد و برای حل مشکلات آن نیز نیازمند نگاه ملی و منطقه‌ای هستیم، اما متاسفانه هم‌افزایی لازم جهت خدمت‌رسانی به مردم با موانعی مواجه بوده است که به دنبال رفع این مسائل هستیم.
وی افزود: وضعیت اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی جزیره به نحوی بوده که موتورسیکلت یکی از وسایل مورد توجه و کاربردی در قشم باشد همچنین بسیاری از گردشگران از موتورها و دوچرخه های برقی استقبال می کنند و ضروری است تا برای جاده ها و کنارگذرها برای تردد موتورها در بزرگراه‌ها و جاده‌های قشم در آینده برنامه ریزی کنیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: ایجاد کنارگذر و مسیر ویژه تردد موتور و دوچرخه‌های برقی در مسیر میان قشم و درگهان از موضوعاتی است که می‌تواند در حوزه گردشگری جزیره نیز تاثیرگذار باشد.
براساس این گزارش، سیدحسین میرشفیع، مشاور وزیر راه و شهرسازی نیز در این جلسه گفت: افزایش آمار حوادث جاده ای طی سال های گذشته نشان دهنده این است در این حوزه نیازمند آموزش بیشتر و کارهای فرهنگی بیشتری هستیم.
وی ادامه داد: با استفاده از ظرفیت بزرگان، شخصیت های شناخته شده، گروه های اجتماعی مرجع و شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای جزیره می توان برای افزایش سطح فرهنگ ترافیکی جزیره برنامه ریزی کرد.
همچنین خداداد مقبلی، معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: شورای ترافیک نیز با تصمیم های درست و دقیق خود می تواند نقش بسیار مهم و موثری در توسعه فرهنگ ترافیکی و موضوعات آموزشی در این حوزه ایفا کند.
وی خاطرنشان کرد: توسعه استفاده از تجهیزات نوین و دوربین های ترافیکی درون و برون شهری نیز از موضوعاتی است که می تواند کاهش حوادث جاده ای را به همراه داشته باشد.
گفتنی است، این جلسه با حضور عادل پیغامی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، سیدحسین میرشفیع، مشاور وزیر راه و شهرسازی، خداداد مقبلی، معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، سعید اکبریان، معاون فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم و فیروز قربانی، مدیر کل نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و جمعی از مدیران سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :