آغاز همکاری‌های فرودگاه‌های پیام و سرخس در حوزه هوانوردی و لجستیک

عضو هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام، از آغاز همکاری های فرودگاه های پیام و الماس سرخس در حوزه هوانوردی و لجستیک خبر داد.

به گزارش فرینا، مصطفی امیدوار در بازدید از زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: پیرو نشست‌های متعددی که میان مدیران دو مجموعه برگزار شده، قرار است همکاری فرودگاه‌های پیام و الماس سرخس در حوزه‌های لجستیک و هوانوردی آغاز شود.
امیدوار با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی سرخس به عنوان قطب لجستیکی شرق کشور است، اظهار کرد: با توجه به اینکه فعالیت فرودگاه پیام بیشتر در زمینه محصولات IT و ICT است، می‌توان از ظرفیت فرودگاه بین‌المللی الماس سرخس برای صادرات محصولات تولیدکنندگان ایرانی به کشورهای حوزه CIS استفاده کرد.
وی تاکید کرد: فرودگاه‌های بین‌المللی الماس سرخس و پیام با تکیه بر ظرفیت‌های خود در حوزه کارگو (خدمات ارسال محصول یا بار تجاری از طریق خطوط هواپیمایی) می‌توانند مکمل یکدیگر در صادرات، واردات و ترانزیت محموله‌های ارسالی از چین، روسیه و ایران به اقصی نقاط دنیا باشند که با برنامه‌ریزی مناسب می‌توان ظرفیت هزاران تن انواع محصولات را در این حوزه برای دو فرودگاه متصور بود.
عضو هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام با اشاره به توافق‌های صورت گرفته در حوزه کارگو ادامه داد: در حوزه هوانوردی نیز مقرر شد پس از ایجاد امکان کارگو در فرودگاه پیام، از فرودگاه سرخس برای ارسال انواع کالا به روسیه و کشورهای آسیای شرقی که به وسیله هواپیماهای مخصوص همچون هواپیماهای غول پیکر صورت می‌گیرد، استفاده شود.
امیدوار افزود: آغاز همکاری دو مجموعه و بهره‌مندی از ظرفیت حمل و نقل هوایی، ریلی و جاده‌ای سرخس، باعث ایجاد ارتباط فرودگاه پیام با کشورهای حوزه CIS خواهد شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :