با حضور وزیر اقتصاد برگزار شد;

دومین جلسه كارگروه اقتصادی شورای عالی ایرانیان مقیم خارج از كشور در سال 1402

دومین جلسه کارگروه اقتصادی شورای عالی ایرانیان مقیم خارج از کشور در سال 1402 با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.

به گزارش فرینا به نقل از شادا، در ابتدای این جلسه که در محل وزارت اقتصاد برگزار شد، علی فکری رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران، گزارشی در خصوص سرمایه‌گذاری خارجی مصوب در دولت سیزدهم ارائه کرد.
بنا بر این گزارش، حجم سرمایه‌گذاری خارجی مصوب (جلب) طی دولت سیزدهم، معادل 9.2 میلیارد دلار در قالب 523 طرح بوده است.

بر این مبنا، حجم سرمایه‌گذاری خارجی مصوب (جلب) ایرانیان مقیم خارج از کشور، در طول دولت سیزدهم نیز معادل 896 میلیون دلار در قالب 78 طرح بوده است.

این گزارش حاکی است، تشریح «عمده اقدامات انجام شده در حوزه جذب سرمایه‌گذاری خارجی» و نیز «عمده مشکلات فرارو برای جذب منابع مالی ایرانیان مقیم خارج از کشور» دستور کار دیگر این جلسه بود.

بنا بر این گزارش، «بررسی راه های ورود سرمایه، تضمین و واگذاری سرمایه در داخل کشور و همچنین تهیه آیین نامه نقل و انتقال برای ایرانیان خارج از کشور» که در جلسه پیشین شورای عالی با حضور رئیس جمهور مصوب شده بود، بعنوان یکی از اقدامات این شورا عنوان شد.

در این گزارش می خوانیم، در ادامه جلسه کارگروه تخصصی اقتصادی و بازرگانی شورایعالی ایرانیان مقیم خارج از کشور با وزیر اقتصاد، پیشنهاداتی برای ارتقاء جذب منابع مالی ایرانیان مقیم و توسعه تجارت مطرح و با اصلاحاتی، مورد موافقت اعضای جلسه قرار گرفت.

به گزارش شادا، تأسیس کارگزاری ها (آژانس‌های) جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور
و ارائه متن مصوبه پیشنهادی جهت طرح در شورای عالی ایرانیان مقیم، از جمله پیشنهادات مطروحه در این جلسه بود.

بر این مبنا، سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی و اقتصادی ایران مجاز می شود، مجوز تأسیس کارگزاری (آژانس)‌های جذب سرمایه‌گذاری خارجی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور را صادر کند.

بر این اساس، آیین نامه اجرائی تشکیل کارگزاری‌های مذکور، پس از تصویب این قانون در مجلس شورای اسلامی توسط وزارت امور اقتصادی و دارائی و وزارت امور خارجه تهیه و به دولت، ارایه خواهد شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :