تقدیر امام جمعه کیش از اقدامات عمرانی و رفاهی سازمان منطقه آزاد کیش در حوزه قضایی

امام جمعه کیش ازحمایت های سازمان منطقه آزاد کیش بواسطه ساخت ساختمان جدید دادگستری و تامین واحدهای مسکونی برای کارکنان دستگاه قضایی کیش تقدیر و قدردانی کرد.

به گزارش فرینا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا بی‌نیاز در آیین افتتاح ساختمان جدید دادگستری جزیره کیش که با حضور امین‌حسین رحیمی وزیر دادگستری، ابراهیم شاهرخیان معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی قوه قضاییه، رحیم سرهنگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، مجتبی قهرمانی رییس کل دادگستری استان هرمزگان و جمعی از مسئولان قضایی و محلی، پنج شنبه هفتم دی در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد؛ اقدامات حمایتی سازمان را در راستای ارائه خدمات مناسب و شایسته به کیشوندان و گردشگران عنوان کرد.

حجت الاسلام والمسلمین بی‌نیاز با بیان این که قضاوت در اسلام مسئله بسیار مهم و خطیری است و جایگاه با اهمیت، اساسی و والایی دارد؛ گفت: قضاوت تعیین کننده سعادت مردم و سلامت جامعه است و دادگستری حافظ آبرو و حیثیت مردم می باشد. 

وی ادامه داد: اجرای حدود الهی، عدالت و ایجاد امنیت اجتماعی و دفاع از حقوق عامه توسط قوه قضاییه پیگیری می شود از اینرو افراد متعهد به اسلام، مستعد، با شهامت و توانمند در قوه قضاییه مشغول به کار هستند تا بتوانند از این امر مهم صیانت کنند. 

امام جمعه کیش تاکید کرد: افرادی که امر قضاوت را بر عهده دارند در واقع ادامه دهندگان همان قضاوت هایی هستند که از امام قضاوت، عدالت ،کرامت و فضیلت امیر المومنین( ع) نقل شده است.

حجت الاسلام و المسلمین بی‌نیاز، جایگاه قوه قضاییه را جایگاه اساسی در جامعه اسلامی و ایمانی عنوان و از اقدامات این قوه تقدیر کرد و گفت: قوه قضاییه موفق، باعث اجرای عدالت، احیا حقوق عامه مردم، احساس آرامش وامنیت، کاهش نگرانی ها و دلهره ها در جامعه و هراس مجرمان از اجرای عدالت می شود. 

وی با اشاره به حجم، اهمیت و حساسیت پرونده ها و سطح و مبلغ ریالی پرونده ها درکیش خواستار اختصاص ساختار و جایگاه ویژه برای دادسرا و دادگستری کیش شد و افزود: با توجه به هزینه های بالای زندگی در کیش و حساسیت کار قضات در این منطقه، خواهان در نظر گرفتن ضریب حقوقی برای آنان هستیم تا مسوولیت ها و وظایف خود را در راستای تسریع و تسهیل کار مردم انجام دهند.

خبرنگار منطقه آزاد کیش امتیاز به خبر :