سردار محسن رضایی: جزیره کیش سر آغاز آموزش‌های غواصی رزمندگان دفاع مقدس بود

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از وضعیت سخت و بحرانی امکانات و تجهیزات نظامی کشور در دوران جنگ سخن گفت و عوامل پیروزی در دفاع مقدس را تشریح کرد.

به گزارش فرینا، سردار سرلشگر محسن رضایی، با حضور در آیین اختتامیه دومین کنگره ملی شهدای غواص در جزیره کیش، ضمن تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری این یادواره، ارادت و احترام خود را نسبت به خانواده‌های شهیدان غواص اظهار داشت.

سردار رضایی با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به حوزه شناختی و معرفتی شهدای غواص گفت: ایجاد گردان‌های غواص یک نوآوری و خلاقیت بی بدیل بود که باید کنگره و یادواره های متعددی در جهت شناخت هرچه بیشتر این افتخار آفرینی‌ها برگزار شود.

وی با یادآوری جایگاه و مقام بالای شهدا نزد مردم ایران افزود: هیچ دینی مانند اسلام جایگاه و منزلت برای شهدا قائل نشده است و در قرآن شهدا زنده خوانده می‌شوند که نزد خدای متعال روزی می‌خورند و خشنودند و این مقام و توصیف از شهدا در قرآن، بسیار عظیم و عجیب است؛ بنابراین شهدا در فرهنگ و اعتقادات و دین ما دارای منزلت بی بدیل هستند.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس با توضیح وضعیت سخت و بحرانی امکانات و تجهیزات نظامی کشور در دوران جنگ توضیح داد: دشمنان ابتدای انقلاب نوپای ایران را بهترین فرصت برای شکست و نابودی کشورمان ارزیابی کرده بودند اما آن‌ها از سه رکن ایمان، نوآوری و حرفه‌گرایی به عنوان رمز پیروزی غافل بودند.

سردار رضایی افزود: غواصان دوران دفاع مقدس بهترین مصداق این سه رکن بودند و اگر امروز هم این سه رکن در امور جریان یابد معجزه‌گر خواهد بود.

وی خطاب به جوانان گفت: در آن مکانیزم ایمان و فن آوری، وقتی رزمندگان برای رضای خدا مجاهدت می کردند اولا از تنهایی و افسردگی رهایی می یافتند و ثانیا به معنا و خودشناسی می‌رسیدند و امروز مشکل و معضل دنیای غرب، همین تنهایی و بی معنایی است که قصد انتقال و تسری آن به ایران را دارند و این یک خطر محسوب می شود.

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با بیان اینکه امروز حزب‌گرایی و جناح بندی‌ها نباید عامل توسعه ضد ارزش‌ها شود، اظهار داشت: باید از بروز مسائلی که عامل رواج فردگرایی و شخص محوری است جلوگیری کنیم.

رضایی با ذکر خاطراتی از دفاع مقدس و اهمیت و تحول آفرینی گردان‌های غواص در روند جنگ خاطرنشان کرد: رشادت‌های غواصان در دفاع مقدس روند جنگ را تغییر داد و یک میدان جدید نبرد پیش روی رزمندگان اسلام باز کرد و یکی از مکان‌های آموزش آن‌ها جزیره کیش بود و بر این اساس برپایی کنگره شهدای غواص در این منطقه مناسبت دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان با اشاره به سختی‌ها و حساسیت‌ها و شرایط بسیار دشوار غواصان در آموزش‌ها و عملیات‌ها در دوران دفاع مقدس، آن ها را دارای بالاترین و بهترین درجات دانست و برای آنان آرزوی علو درجات کرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :