مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو‌ مطرح کرد:

ماکو ظرفیت ایجاد پایگاه خدمات فرامرزی هلال احمر را دارد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو‌ خدمات هلال احمر را گسترده و فرامرزی دانست و گفت: این منطقه قابلیت ایجاد پایگاه فرامرزی هلال احمر به منظور ارائه خدمات و آموزش به شهروندان کشورهای همسایه را دارد.

به گزارش فرینا،‌ حسین گروسی در نخستین گردهمایی تیم های بهداشت و درمانی اضطراری آذربایجان غربی افزود: این سازمان آماده مشارکت در ایجاد و تجهیز پایگاه فرامرزی و بین المللی هلال احمر به منظور آموزش امداد و نجات و خدمات رسانی سریع هم به شهرهای شمال استان و هم کشورهای همسایه است.

گروسی با بیان اینکه هلال‌احمر یکی از خوشنام‌ترین و پرآوازه‌‌ترین نهادها و سازمان‌ها در کشور است افزود: هلال احمر در بدترین و سخت‌ترین شرایط و بحران‌ها بهترین و سریعترین عملکرد را داشته است.

وی، منطقه آزاد ماکو را مستعد برای تولید گیاهان دارویی و واردات تجهیزات پزشکی و توریسم سلامت عنوان کرد و افزود: سرمایه گذاری در حوزه توریسم سلامت و تولید گیاهان دارویی در این منطقه سودآور بوده و حتی می‌تواند در جی دی پی و اقتصاد ملی نیز اثرگذار باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره دو رویکرد مردمی سازی اقتصاد و جهانی سازی آن اظهار داشت: این دو رسالت  از جمله رسالت های هلال احمر نیز است لذا برای مردمی سازی اقتصادی به دنبال ایجاد بنگاه های اقتصادی و شرکت های تعاونی سهامی عام هستیم.

گروسی گفت: سازمان منطقه آزاد ماکو با طراحی و پیاده سازی مدل کشاورزی مکانیزه و مدرن و با سرمایه‌گذاری عظیم در ایجاد باغ گردو و پسته توسط بخش‌خصوصی، با اجرای کامل  زنجیره های تأمین به صورت علمی و عملی در جهت ارتقاء امنیت غذایی کشور گام برداشت.

وی افزود: جذب گردشگران سلامت در سطح بین‌المللی با توسعه زیرساخت‌ها و برنامه‌های عملیاتی محقق می‌شود و با توجه به ظرفیت‌های درمانی این منطقه ایجاد و راه اندازی پت اسکن برای ارائه خدمات بین‌المللی و منطقه‌ای ضروری است و این سازمان آماده مشارکت برای ایجاد مرکز پت اسکن است.

برچسب ها : منطقه آزاد ماکو
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :