مشاور وزیر امور خارجه: دفاع مشروع مردم فلسطین در چارچوب مصالح ملی آنان است

مشاور وزیر امور خارجه گفت: هم‌افزایی جبهه مقاومت در داخل فلسطین و محیط پیرامونی سرزمین‌های اشغالی شکل گرفته است.

به گزارش فرینا، حجت الاسلام والمسلمین میثم امرودی در همایش طوفان الاقصی، افزود: جنایات رخ داده در سرزمین‌های اشغالی مساله منطقه ای نبوده و شکل بین‌المللی پیدا کرده و در حال حاضر جامعه جهانی از زاویه انسانی و عقلانی به آن نگاه می کند.

حجت الاسلام والمسلمین امرودی با بیان این که دیپلماسی امروز ما انقلابی است و شاخص، دفاع از مقاومت است؛ گفت: جبهه مقاومت در منطقه بطور مستقل و در چارچوب مصالح خود اقدام می‌کند و جمهوری اسلامی ایران در امور آنان دخالتی ندارد.

مشاور وزیر امور خارجه افزود: رژیم صهیونیستی اقدام به بمباران و کشتار غیرنظامیان و زنان و کودکان در قالب نوعی قتل عام جمعی در غزه کرده است و در این میان کشور آمریکای جنوبی در صحنه بین‌الملل پیگیر محکومیت رژیم غاصب صهیونیستی است که جای قدردانی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین امرودی با اشاره به تغییر کنشگران جهانی گفت: در راستای تقویت صلح و امنیت در منطقه، جریان های مقاومت نیز از توان کنشگریِ جریان سازی برخوردار هستند و لازم به یادآوری است که در حال حاضر نظم جهانی، ناظم و زمین بازی تغییر کرده است.

وی با اشاره به 23 هزار شهید از منطقه غزه و غیر قابل مقایسه بودن آن در مقایسه با 100 روز از جنگ جهانی گفت: امروز تمام کفر در مقابل عده قلیل مردم ایستاده و شکست خورده است و حضور تمام قد آمریکا در کنار تل آویو دلیل دیگری است که رژیم صهیونیستی در بدترین وضعیت امنیتی و نظامی قرار دارد.

مشاور وزیر امور خارجه یاد آور شد: رژیم صهیونیستی با اشراف کامل اطلاعاتی و تجهیزات به روز نتوانست این عملیات را پیش بینی کند و این عملیات به فرموده حضرت آقا یک زلزله بزرگی در ساختار این رژیم ایجاد کرد که یک ضربه غیر قابل ترمیم برای این رژیم است.

همچنین صلاح فحص، نماینده جنبش امل در ایران در این همایش با بیان این که طوفان الاقصی توطئه عادی سازی روابط بین برخی از کشورهای اسلامی و رژیم غاصب صهیونیستی را از بین برد؛ گفت: رژیم صهیونیستی حداقل تا 3 سال آینده نخواهد توانست با هیچ کشوری عادی سازی روابط کند و بدون شک مقاومت تنها راه برای پیروزی مردم فلسطین است. 

فحص با اشاره به نقش مهم جمهوی اسلامی ایران در دفاع از مردم مظلوم فلسطین گفت: دلیل تحریم جمهوری اسلامی ایران حمایت از حقوق مشروع و قانونی مردم فلسطین در عرصه بین الملل است. همچنین علی الازیر جاوی(ابونور) نماینده حزب فضیلت عراق با بیان این که طوفان الاقصی توجه جهانیان را به موضوع فلسطین جلب کرد تا این بحران به نفع جبهه مقاومت به پایان خود نزدیک شود؛ اظهار داشت: طوفان الاقصی برای آزادسازی یک تکه زمین نیست بلکه آزادسازی انسان است.

گفتنی است در همایش طوفان الاقصی و مقاومت و سردار سلیمانی آیت الله محمدحسن اختری مشاور رییس جمهور و رییس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ، رحیم سرهنگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، حسین رویوران معاون سیاسی جمعیت دفاع از حقوق ملت فلسطین و جمعی از مسوولان محلی و مردم کیش حضور داشتند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :