تاکید عبدالملکی بر ترویج فرهنگ دینی و قرآنی در مناطق آزاد/ تزریق عنصر ایمان و معنویت به اقتصاد، موجب پیشرفت خواهد شد

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، در آئین افتتاح «مکتب قرآن مرجان» منطقه آزاد کیش و رونمایی از طرح احداث بزرگترین تندیس قرآن جهان اسلام، این اقدام را گامی درست در راستای ترویج فرهنگ قرآن و تقویت جایگاه و به کارگیری آموزه های قرآنی در زندگی فردی، کاری و اجتماعی برشمرد.

به گزارش فرینا، حجت الله عبدالملکی در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش و قاریان محلی، ملی و بین المللی برگزارشد،ضمن قدردانی از توجه مسئولان کیش به مسائل فرهنگی اسلامی-ایرانی در جزیره، افتتاح این مکتب را گامی ارزشمند در ترویج قرآن خواند.

عبدالملکی افزود: آغاز به کار«مکتب قرآن مرجان» از امروز به عنوان یکی از قطب های قرآنی جزیره، بستر را برای حضور صدها حافظ ،قاری و مدبر قرآن کریم در کیش فراهم و روح جزیره را بیش از گذشته با قرآن مانوس می کند.

وی تصریح کرد: قرآن در بطن فعالیت های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی قرار دارد و الگوی ما نیز مبتنی بر سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی بوده و اقتصاد مقاومتی از حیث وحیانی، مولود قرآن کریم است.

مشاور رئیس جمهور با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اظهار داشت: هرآنچه که مد نظر و مورد نیاز انسان بوده خداوند عطا کرده و امکان ندارد شما بتوانید آنچه خداوند در عالم ماده آفریده را احصاء  کنید و این یک پایه محکم در برنامه ریزی اقتصادی است. 

عبدالملکی خاطر نشان کرد: در نظریه اقتصادی غربی گفته شده که منابع محدود است اما قرآن منابع را بیشمار می داند، بنابراین آنچه باعث تفکرات اشتباه در خصوص محدودیت منابع ویا عارض شدن می شود؛ انسان است که با کفران یا ظلم موجب از بین رفتن آن منابع خواهد شد.

وی در ادامه این بحث عنوان کرد: برخی بر این باورند که اگر اسلام و قرآن بر عدل تاکید دارد، صرفا امری اخروی و معنوی است، در صورتی که این امر تبعات و اثرات مادی دارد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی افزود: ارتقا بهره وری و اجرای عدالت دو امری است که هر سطحی از پیشرفت اقتصادی را قابل دسترسی می کند.

عبدالملکی بیان داشت: در بخش دیگر قرآن آمده است که اگر تقوا و ایمان داشته باشید برکات خداوند از زمین و آسمان جاری می شود که این برکات در کنار جنبه معنوی، به صورت کامل جنبه مادی دارد. 

وی با تاکید بر اینکه تزریق عنصر ایمان و معنویت به اقتصاد، رشد و پیشرفت را موجب می شود گفت: اگر آنچه در قرآن و مکتب اهل بیت به عنوان دستورالعمل اقتصادی آمده اجرا شود، محدودیت منابع و پیشرفت نخواهیم داشت بنابراین باید در ترویج فرهنگ دینی و قرآنی و اهل بیت در مناطق آزاد اهتمام ویژه داشته باشیم.

مشاور رئیس جمهور در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت: از آغاز دولت سیزدهم مصوب شد تا حداقل 10 درصد بودجه مناطق آزاد در حوزه فرهنگی اجتماعی به ویژه فرهنگ «ایرانی، اسلامی و انقلابی» هزینه شود، امروز افتتاح «مکتب قرآن مرجان» اتفاق مبارکی متقارن با میلاد روح قرآن، حضرت علی (ع ) و گام بزرگی در ترویج فرهنگ اسلامی است.

عبدالملکی در پایان از تمامی دست اندرکاران و مشارکت کنندگان طرح «مکتب قرآن مرجان» در وزارت ارشاد، سازمان اوقاف و امور خیریه، قاریان و فعالان این منطقه آزاد، استان هرمزگان و کشور قدردانی کرد و گفت: امید دارم این اتفاق منشا برکات مضاعف در جزیره کیش باشد و به تمامی مناطق آزاد تسری یابد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :