کیش در مسیر همکاری اقتصادی و گردشگری با ارمنستان

هیات تجار ارمنستانی توافقنامه توسعه همکاری‌های چندجانبه با فعالان بخش خصوصی کیش امضا می‌کنند.

به گزارش فرینا، در پی سفر شهریورماه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به کشور ارمنستان و تفاهمات انجام شده، هیات 12 نفره فعالان اقتصادی و گردشگری ارمنستان با هدف افزایش تعامل و ایجاد زیرساخت های ارتباطی به جزیره کیش سفر کرده اند.

در این سفر که نماینده شرکت ارمنیا ایرویز نیز حضور دارد، توافقنامه توسعه همکاری‌های چند جانبه با رویکرد رونق پایدار اقتصادی و گردشگری بین فعالان بخش خصوصی کیش، جمعی از تور اپراتورهای ارمنستان و شرکت هواپیمایی ارمنیا ایرویز امضا خواهد شد تا مقدمات ایجاد خط پروازی مستقیم از مبداء ایروان به جزیره کیش فراهم شود.

جزیره کیش، مقصدی جذاب برای گردشگران کشور ارمنستان و همسایگانش است و راه‌اندازی خط پروازی مستقیم بین ایروان و جزیره کیش علاوه بر جذب گردشگران کشور ارمنستان، امکان جذب گردشگران کشورهای همجوار از جمله روسیه را نیز فراهم می‌کند. از طرفی با توجه به اینکه بیش از 50 هزار ایرانی در کشور ارمنستان سکونت دارند. 

برقراری خط پروازی، شرایط سفر ایرانیان مقیم ارمنستان و روسیه را هم به جزیره کیش مهیا می‌کند. سواحل زیبای کیش، محیط امن، طبیعت زیبا، امکانات مناسب و زیرساخت‌های گردشگری همچون هتل‌ها، امکانات تفریحی و رستوران‌های متنوع، می تواند جزیره کیش را به ویژه در نیمه دوم سال به مقصدی جذاب برای گردشگران ارمنی و روس تبدیل کند.

تبادل گردشگر در سه شاخه گردشگری سلامت، گردشگری خانواده و گردشگری ورزشی از جمله راهبردهای توسعه همکاری دو جانبه بین جزیره کیش و ارمنستان است.

خبرنگار منطقه آزاد کیش امتیاز به خبر :