سومین نشست ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی کیش برگزار شد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در سومین نشست ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی همزمان با ستاد سفرهای تابستانی تصریح کرد: حفظ کرامت انسانی درارائه خدمات شایسته به میهمانان و مراقبت از برند کیش، محور فعالیت های همه حوزه‌ها و بخش خصوصی در نوروز و تابستان 1403 باشد.

به گزارش فرینا، ستاد سفرهای نوروزی کیش و ستاد سفرهای تابستانی1403 با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، نماینده نهاد امامت جمعه، بخشدار کیش، فرمانده نیروی انتظامی، مسئولان نهادهای نظامی، انتظامی، امنیتی و خدمات درمانی، روسای کمیته‌های نوروزی و روسای جوامع و اصناف شامگاه در مرکز همایش‌های بین المللی کیش برگزار شد.

رئیس ستاد سفرهای نوروزی و ستاد سفرهای تابستانی، در این نشست با بیان اینکه به منظور پیش بینی تمهیدات سفرهای تابستانه، این جلسه به صورت همزمان با سفرهای نوروزی برگزار شد تا در کنار میزبانی شایسته از گردشگران نوروزی، برای میزبانی از گردشگران تابستانی نیز برنامه ریزی شود گفت: میهمان نوازی فرهنگ دیرینه مردم ایران اسلامی است و جزیره کیش نیز در میهمان نوازی همواره در کشور برند بوده و این وجه تمایز خدمات دهی در همه حوزه‌های خدماتی و تجاری جزو شاخصه‌های جزیره کیش بوده است.

رحیم سرهنگی تاکید کرد: حفظ کرامت انسانی همه مسافران از هرقشری و هر سطح درآمدی وظیفه تمامی خدمات دهندگان و عرضه کنندگان کالا و خدمات است و همه موظف هستیم بهترین خدمات را به میهمان کیش ارائه کنیم.

سرهنگی صراحتا اظهار داشت: هیچ فعال اقتصادی حق ندارد اضافه بر قیمت‌های مصوب وجهی دریافت کند، همه باید برای اعتبار کیش تلاش کنند و نباید عده‌ای برای سودجویی بیشتر اما کوتاه مدت به برند و اعتبار کیش آسیب بزنند در صورت هرگونه تخلف و تعدی از مصوبات، قوانین و مسئولیت‌ها با افراد خاطی برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه قرار نیست در پیک شلوغی جزیره هزینه یکسال کسب و کار خود را بدست آوریم و باید اصل را برمبنای پایداری گردشگر قرار دهیم گفت: مسافران کیش باید با رضایت و طیب خاطر به کیش سفر کنند و پس از خاتمه سفر هم احساس رضایتمندی از ارائه خدمات و نرخ عرضه کالاها داشته باشند و با خاطره خوش برای سفرهای آتی به جزیره کیش برنامه ریزی کنند. 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به نرخ عرضه بلیت ها و محدودیت تعداد پروازها بدلیل تعداد هواپیماها بیان داشت: نظارت برنرخ بلیت ها و عرضه بلیت به مسافران واقعی باعث می‌شود شاهد تورم افسار گسیخته در این حوزه نباشیم.

سرهنگی براهمیت توجه به بحث سفرهای تابستانی نیز تاکید کرد و گفت: بحث جشنواره تابستانی نیز بسیار جدی است و باتوجه به اینکه با همکاری شرکت‌های آب و برق جزیره کیش و تامین زیرساخت‌ها بخش زیادی از مشکلات برطرف شده و این دو شرکت متعهد شده‌اند کمبودهای خود را تا نوروز برطرف کنند برای تابستان امسال هم باید پارادایم سفرهای تابستانی را با بررسی عملکرد مناطق گردشگری موفق دنیا، قوی‌تر ببینیم و در جلسات تخصصی این موارد بررسی، بومی سازی و اجرایی شود. 

وی در خصوص مدیریت مصرف آب و برق نیز افزود: یک بخشی از مسئولیت‌ها متوجه تولید کنندگان آب و برق است که باید زیرساخت‌های لازم را فراهم کنند اما بخش دیگر متوجه مصرف کنندگان است و باتوجه به اینکه میزان مصرف در پیک‌های شلوغی جزیره کیش افزایش چندین برابری دارد باید درخصوص برخی حوزه‌ها که مصارف اصلی نیستند مثل استخرها و خانه مسافرها که میزبان چندین خانواده به صورت همزمان هستند مدیریت مصرف صورت گیرد.

رئیس ستاد سفرهای نوروزی و ستاد سفرهای تابستانی پس از شنیدن گزارش‌های روسای کمیته‌های نوروزی تاکید کرد: تمامی کمیته‌ها، برنامه عملیاتی خود را با برنامه زمانبندی و پیشرفت فیزیکی همانند گزارش شرکت‌های عمران، آب وخدمات و توسعه مدیریت بنادر وفرودگاهها آماده ودرجلسه بعد ارائه کنند. 

سرهنگی در پایان با اشاره به رویداد مهم انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به همه حاضران در جلسه تاکید کرد در خصوص برگزاری هرچه باشکوه تر این دوره نیز با تمامی توان همکاری کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پایان و پس از شنیدن تمامی موارد، نقطه نظرات و پیشنهادات اصناف، جوامع و ادارات و نهادهای کیش در خصوص رفع برخی مشکلات به حوزه‌های مرتبط دستور پیگیری و رسیدگی داد و از تمامی شرکت کنندگان خواست در نشست آتی برنامه عملیاتی سفرهای 1403 خود را ارائه کنند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :