با دستور رئیس جمهور؛

پنج طرح سرمایه‌گذاری به ارزش 8950 میلیارد ریال در منطقه آزاد انزلی افتتاح شد

به مناسبت جشن‌های چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، پنج طرح سرمایه‌گذاری در این منطقه با دستور دکتر آیت ا... سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در آیین افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های سرمایه‌گذاری مناطق آزاد کشور به صورت همزمان افتتاح شد.

به گزارش فرینا،براین اساس طرح‌های سرمایه‌گذاری که مورد بهره‌برداری قرار گرفت، بخش خصوصی مشغول به فعالیت در نخستین منطقه آزاد شمال کشور هشت هزار و 950 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری نموده و زمینه اشتغالزایی برای 550 نفر به صورت مستقیم مهیا شده است.

بنابراین گزارش طرح‌های فوق مشتمل بر افتتاح واحد تولیدی پوشاک با 1000 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و 130 نفر اشتغالزایی، بهره‌برداری از کارخانه تولید مواد غذایی با 2 هزار و 500 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال برای 80 نفر، و شروع به کار رسمی واحد تولید محصولات بهداشتی با 250 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی برای 20 نفر هستند.

از سوی دیگر واحد تولید کابل شبکه‌ای با 200 میلیارد ریال اعتبار و ایجاد اشتغال برای 20 نفر و یک مجتمع تجاری و خدماتی با سرمایه‌گذاری پنج هزار میلیارد ریالی و اشتغالزایی 300 نفری نیز امروز به طور همزمان با طرح‌های سرمایه‌گذاری و زیرساختی مناطق آزاد کشور افتتاح شد.

گفتنی است هم اکنون در منطقه آزاد انزلی 76 طرح سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی با ارزش 32 هزار(32000) میلیارد تومان در حال تکمیل هستند و طرح‌های زیرساختی سازمان منطقه آزاد انزلی نیز با اعتبار 10 هزار(10000) میلیارد تومانی در احداث است که از این میان مهمترین طرح ملی در آستانه افتتاح رسمی، اتصال مجتمع بندری کاسپین به خط ریل سراسری است که با بهره‌برداری از آن نه تنها دو دریای شمالی و جنوبی کشورمان به یکدیگر وصل می‌شوند بلکه اصلی‌ترین زیرساخت فعالیت کریدور شمال جنوب تکمیل می‌گردد و فرصت مناسبی برای گسترش مناسبات کشورهای حاشیه دریای کاسپین و اتحادیه اقتصادی اوراسیا با دولتهای جنوبی دریای عمان و خلیج فارس فرآهم می‌شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :