فرصت‌سازی قشم ایر برای توسعه اقتصادی و گردشگری جزیره قشم / افزایش روزانه تا 8 پرواز از مبدا فرودگاه قشم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: با همکاری شرکت هواپیمایی قشم ایر، به مناسبت عید سعید مبعث و همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر یک فروند جت آر جی 100 با هدف بهبود خدمات رسانی به ساکنان جزیره قشم و گردشگران در فرودگاه بین المللی قشم استقرار یافت.

به گزارش فرینا، عادل پیغامی با بیان این مطلب، اظهار کرد: این اقدام، فرصت مناسبی جهت رونق اقتصاد گردشگری، لجستیک و بستری مناسب در جزیره قشم برای امکان تردد به کشورهای همسایه ایجاد می کند.

پیغامی با بیان اینکه هواپیمایی قشم ایر از شرکت های خوشنام در این عرصه است و ساکنان جزیره در طول سال نیز از خدمات این شرکت بهره مند می شوند، ادامه داد: با همکاری میان فرودگاه بین المللی قشم و شرکت هواپیمایی قشم ایر، فرصت های خوبی به نفع اقتصاد جزیره فراهم می شود.

وی اضافه کرد: جزیره قشم بواسطه وسعت، ظرفیت های بیشتری در عرصه گردشگری نسبت به سایر جزایر خلیج فارس و حتی بسیاری نقاط در کشور داراست و وجود ظرفیت های گردشگری طبیعی، ژئوپارک جهانی و بازارهای تجاری، گردشگری جزیره را خانواده محور کرده است.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم؛ رونق صنعت هواپیمایی و فرودگاه قشم فرصت حضور بهتر و بیشتر گردشگران از سراسر کشور در جزیره را فراهم می کند.

وی در پایان گفت: در حال حاضر حدود 8 درصد از گردشگران ورودی قشم از طریق هوایی به این جزیره سفر می کنند و الحاق این هواپیما و آغاز همکاری جدید با شرکت هواپیمایی قشم ایر، می تواند به تسهیل ورود گردشگران از این طریق کمک کند.

**اضافه شدن روزانه تا 8 پرواز از مبدا قشم

مدیرعامل شرکت هواپیمایی قشم ایر نیز گفت: با هماهنگی میان سازمان منطقه آزاد قشم و شرکت هواپیمایی قشم ایر، یک فروند هواپیمای جت منطقه ای آر جی 100 (RJ100) در جزیره قشم استقرار دائم داشته باشد.

کاپیتان رامین حمزه ای ادامه داد: با برنامه ریزی صورت گرفته این هواپیما روزانه پروازهای داخلی و بین المللی را از مبدا فرودگاه بین المللی قشم انجام خواهد داد.

وی اضافه کرد: استقرار این هواپیما، همگام با سیاست های توسعه محور دولت انقلابی و مردمی سیزدهم، به منظور رفاه ساکنان جزیره و همسو با توسعه اقتصادی و توسعه گردشگری این منطقه است.

به گفته مدیرعامل شرکت هواپیمایی قشم ایر؛ این هواپیما بدون محدودیت می تواند برای پرواز به کشورهای حاشیه خلیج فارس مانند امارات، عمان و قطر اقدام کند.

کاپیتان حمزه ای در پایان خاطرنشان کرد: همچنین انجام 6 تا 8 پرواز به صورت روزانه می تواند نقش مهمی در شکوفایی و رشد گردشگری و اقتصاد جزیره قشم داشته باشد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :