امضای تفاهم‌نامه سه جانبه با موضوع اجرای پروژه صنعتی پارک پتروشیمیایی در منطقه آزاد مهران

با هدف تسهیل روند ایجاد و اجرای پروژه صنعتی پارک پتروشیمیایی منطقه آزاد مهران تفاهم نامه سه جانبه بین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واستانداری ایلام امضا شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در خصوص سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در مناطق آزاد یکی از مهمترین تفاهم‌نامه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در حوزه پتروشیمی در نخستین ساعات افتتاح نمایشگاه بین‌المللی ایران پتروکم به میزبانی جزیره کیش، بین حجت‌الله عبدالملکی دبیرشورایعالی مناطق آزاد، عبدالعلی علی عسکری مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و حسن بهرام نیا استانداراستان ایلام امضا شد.
براساس این تفاهم‌نامه که در 8 ماده تنظیم شده است مقرر شد طرفین در خصوص فراهم نمودن مقدمات و تسهیل روند ایجاد واجرای پروژه صنعتی پارک پتروشیمیایی در منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی مهران، در حدود طرح جامع مصوب این منطقه آزاد با رعایت ملاحظات زیست محیطی اقدام کنند.
همچنین مقرر شده است طرفین این تفاهم‌نامه پس از سه ماه و حصول شرایط لازم، با تبدیل این تفاهم‌نامه به قرارداد فاز اجرایی پروژه را آغاز کنند. 
گفتنی است همایش و نمایشگاه بین‌المللی ایران پتروکم با هدف حمایت از تولید دانش‌بنیان در صنعت پتروشیمی، پالایش و پترو پالایش با برگزاری نشست‌های تخصصی و ارائه آخرین دستاوردهای صنایع پتروشیمی با حضور بیش از 150 شرکت‌کننده تا 26 بهمن در جزیره کیش ادامه دارد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :