عبدالملکی عنوان کرد: 

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی مهمترین میزبان صنایع پتروشیمیایی کشور

حجت الله عبدالملکی از 880 هزار میلیارد تومان ارزش تقاضا برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، حجت‌الله عبدالملکی مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی سه شنبه 24 بهمن در آیین افتتاح همایش و نمایشگاه «ایران پتروکم» در جزیره کیش گفت: از ابتدای امسال با رویکرد جهش در سرمایه‌گذاری، یک هزار بسته سرمایه‌گذاری با ارزش 900هزار میلیارد تومان را آماده و تعریف کردیم.
عبدالملکی ادامه داد: از ابتدای امسال بیش از880 هزار میلیارد تومان تقاضا برای سرمایه‌گذاری در این مناطق دریافت شده که بخش قابل توجهی از آن در حوزه پتروشیمی و صنایع وابسته به این بخش است.
وی با اشاره به نشست مدیران مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با رئیس جمهور در 17 بهمن و دستور ایشان بر تهیه لایحه جامعی که برطرف کننده تمامی نواقص گذشته  این مناطق باشد؛ تاکید کرد: در پیش نویس لایحه که آماده و تقدیم رئیس جمهور شده است؛ مشوق‌های اقتصادی این مناطق در نظر گرفته شده است و در حال حاضر به جد دنبال تقویت زیرساخت‌های  فیزیکی و پیگیر زیرساخت‌های حقوقی و قانونی فعالیت در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هستیم.
مشاور رئیس‌جمهور با اشاره به نقش گام اول انقلاب اسلامی و تاثیر آن بر عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور و تبدیل ایران اسلامی به یکی از کشورهای بسیار مهم و تاثیرگذار در سطح جهانی گفت: گام دوم انقلاب اسلامی یک حرکت شتابنده تر با هدف گیری ایجاد تمدن نوین اسلامی است.
عبدالملکی ادامه داد: رهبر معظم  انقلاب 40 سال دوم انقلاب اسلامی را گام دوم اعلام کرده‌اند که افق 1430 افق تمدن نوین اسلامی و اتفاق بزرگ در جامعه بشری خواهد بود و الگوی ایرانی ـ اسلامی مبنای پیشرفت ما خواهد بود و بُعد اقتصادی این الگو اقتصاد مقاومتی است.
وی با بیان این که سیاست کلی اقتصاد مقاومتی سرلوحه و در صدر برنامه‌های و رویکردهای کشور قرارداد به بند 2، 15و 11 سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: بند 2 سیاست کلی اقتصاد مقاومتی بر توسعه ارکان اقتصادی کشور مبتنی بر عنصر دانش توجه داشته و بند 15 آن نیز بر ایجاد ارزش‌افزوده در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی تاکید دارد که تلفیق این دوبند موضوع این نمایشگاه و همایشی است که در حال برگزاری است.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی تاکید کرد: ایران دارای بزرگترین ذخایر هیدرو کربنی در دنیا است و در این میان بخش پتروشیمیایی موتور محرکه اقتصاد کشور است و تولید بیش از 500 گرید پتروشیمیایی و پلیمری در کشور نشان‌دهنده این است که واقعا صنعت پتروشیمی و پتروشیمیایی در مسیر اقتصاد مقاومتی قرار گرفته است.
عبدالملکی خاطر نشان کرد: تغییر سیاست خام فروشی نفت و  نگاه راهبردی جمهوری اسلامی ایران به این بخش، این امکان را فراهم کرد تا ظرفیت محصولات پتروشیمی با 60 برابر رشد از یک و نیم میلیون تن قبل از انقلاب با جهش خیرکننده هم اکنون بالغ بر 95 میلیون تن شود.
گفتنی است نخستین نمایشگاه و همایش بین‌المللی ایران پتروکم با حضور بیش از 150 شرکت از 24 تا 26 بهمن ماه در محل مرکز همایش‌های و نمایشگاه بین‌المللی کیش برگزار می‌شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :