قشم منطقه ویژه فرهنگی می‌شود

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری منطقه آزاد قشم، جهت راه‌اندازی منطقه ویژه فرهنگی و به منظور توسعه تولید، خدمات و صادرات صنایع فرهنگی در این منطقه تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش فرینا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هشتصدوشانزدهمین نشست شورای فرهنگ عمومی کشور روز سه شنبه - هشتم اسفند- با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای این شورا و حضور برخط مدیران‌کل استانی تشکیل و تفاهم‌نامه همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و منطقه آزاد قشم، برای راه‌اندازی منطقه ویژه فرهنگی به منظور توسعه تولید، خدمات و صادرات صنایع فرهنگی در این منطقه تفاهم‌نامه همکاری امضا شد.

این تفاهم‌نامه در چارچوب ابعاد فرهنگی سیاست‌های توسعه دریاپایه، تقویت اقتصاد فرهنگ ساحلی و اقتصاد فرهنگ دریا تنظیم شده است.

این نشست با دستور بررسی ابعاد و نقش دستگاه‌های فرهنگی کشور در توسعه دریایی، بررسی برنامه ملی انس عمومی با ادبیات کهن فارسی و بررسی مناسبت‌های تقویم سال 1403 برگزار شد.
پیش از دستور جلسه، گزارش شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی توسط حجت‌الاسلام رضا نوری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بجنورد ارائه و توصیه‌های شورای فرهنگ عمومی درباره سفرهای نوروزی مطرح شد.

همچنین در این نشست، از کتاب مرجع رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و انسیه خزعلی معاون امور بانوان رئیس جمهور رونمایی شد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :