قشم، نقطه آغاز مکتب فرهنگی و هنری خلیج فارس

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: گردشگری ابزار مهمی در بازسازی هویت و معنای تمدن ها می باشد که برای پر کردن شکاف نسلی و حفظ یکپارچگی فرهنگی و اجتماعی کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دبيرخانه شورايعالى مناطق آزاد و ويژه اقتصادى، عادل پیغامی در بیست و هشتمین نشست معاونان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد و هفتمین نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر 1403، اظهار کرد: جزیره قشم در عرصه گردشگری دارای شرایط و ویژگی هایی است که می تواند به عنوان الگو در ایران اسلامی معرفی شود.
پيغامى ادامه داد: گردشگری جزیره قشم یک گردشگری خانواده محور و براساس هویت و تمدن مکتب هنری و فرهنگی خلیج فارس است که طی قرن های گذشته در فرهنگ کشورهای جنوب خلیج فارس نیز خود را نشان داده است.
وى با بیان اینکه جزیره قشم مجمع اقتصاد دریاپایه در ایران است، افزود: این جزیره تنها نقطه ای در شمال خلیج فارس و دریای عمان است که تمامی کسب و کارهای دریاپایه را داراست.
به گفته پیغامی؛ جزیره قشم نقطه اتصال فرهنگی و تمدنی منطقه خلیج فارس با سایر تمدن هاست و همواره دارای جایگاه ویژه ای بوده که از آن به عنوان مکتب فرهنگی و هنری خلیج فارس یاد می کنند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص فرهنگ دریاپایه، تصریح کرد: فرهنگ دریاپایه تنها مربوط به حاشیه دریاها و سواحل نیست و نگاه مقام معظم رهبری به مقوله دریا و فرهنگ دریاپایه، یک موضوع تمدنی است که باید مورد توجه تمام ایرانیان قرار گیرد.
پيغامى تاکید کرد: خلیج فارس، دریای عمان، تنگه هرمز و جزیره تمدنی قشم، بخشی از دارایی های تمامی ایرانیان است که باید با ترویج فرهنگ دریاپایه از فرصت های گردشگری و اقتصادی آن بهره مند شد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: برای رفع برخی از ناهماهنگی های موجود در حوزه خدمات سفر باید تمامی دستگاه ها و سازمان های مسئول با هم افزایی به وظایف قانونی خود عمل کنند.
بنابر این گزارش، بیست و هشتمین نشست معاونان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد و هفتمین نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر 1403 با حضور حجت الله عبدالملکی، مشاور رییس جمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور، عادل پیغامی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، غلامرضا خلیلی نیا، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری و محمد فرزاد میرزایی، مدیر گردشگری و میراث فرهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، مصطفی فاطمی، مدیرکل گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی و با شرکت معاونان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان های مناطق آزاد کشور و مدیران و مسوولان دستگاه های اجرایی خدمات رسان در قشم برگزار شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :