در جلسه «جهش سرمایه‌گذاری 1402» مطرح شد؛

255 هزار میلیارد تومان تقاضای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد چابهار

آخرین جلسه ستاد جهش سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار در سال 1402 با حضور حجت‌الله عبدالملکی، نماینده ویژه رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و مدیران و اعضای هیأت مدیره این سازمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد چابهار در گزارش پایانی سال 1402، از 167 تقاضای سرمایه گذاری در این منطقه خبر داد.
مسیح جوادپور افزود: میزان تقاضای سرمایه‌گذاری این منطقه 239 هزار میلیارد تومان داخلی و 369 میلیون یورو خارجی است که 87 طرح به ارزش 59 هزار میلیارد تومان، مجوز صادر شد.
جوادپور ادامه داد: 253 طرح به ارزش 200 هزار میلیارد تومان عقد قرارداد شده و 134 طرح نیز عملیات احداث آنها آغاز شده است.
وی در ادامه به سرمایه‌گذاری تحقق یافته داخلی و خارجی اشاره کرد و افزود: 15 هزار میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری تحقق یافته داخلی و 33.4 میلیون یورو حجم سرمایه‌گذاری تحقق یافته خارجی در این منطقه است.
معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد چابهار همچنین به میزان صادرات محصولات تولیدی منطقه هم اشاره کرد و گفت: 10.3 میلیون یورو صادرات تولیدات منطقه به خارج از کشور و  124 میلیون یورو صادرات از مسیر منطقه صورت گرفته است.
در این جلسه که معاونین توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی، اقتصادی، فرهنگی و گردشگری و حقوقی دبیرخانه شورایعالی نیز حضور داشتند، حجت‌الله عبدالملکی از اقدامات انجام شده در سال 1402 قدردانی کرد و ضمن ارائه توصیه‌های مهمی درخصوص سال 1403، از مدیران منطقه آزاد چابهار خواست نهایت تلاش خود را برای تسهیل فرایند سرمایه‌گذاری، تکریم ذینفعان منطقه خصوصا سرمایه‌گذاران و ساکنین منطقه و موضوعات فرهنگی و گردشگری بکار گیرند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :