نماینده ویژه رییس جمهور خبر داد:

یک‌ونیم درصد از 6درصد رشد اقتصادی کشور را مناطق آزاد و ویژه رقم زدند / هدف‌گذاری 2.5 درصدی برای 1403

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در همایش ملی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور گفت: یک و نیم درصد از 6 درصد نرخ رشد اقتصادی را مناطق آزاد و ویژه رقم زدند و برای 1403 هدف گذاری 2.5 درصدی داریم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، حجت‌الله عبدالملکی نماینده ویژه جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی با اشاره به اینکه 48 منطقه آزاد و ویژه فعال داریم، گفت: یک سوم ارزآوری کشور توسط این مناطق انجام می‌شود و 18 میلیارد دلار ارز غیر نفتی برای کشور تامین کردند و تراز مجموع مناطق آزاد و ویژه  14.5 میلیارد دلار مثبت است.

وی با اشاره به اینکه بهترین پایگاه برای سرمایه گذاری کشور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی هستند، افزود: سال گذشته در سرمایه‌گذاری برای مناطق آزاد و ویژه رکورد ثبت کرده‌ایم و تقاضای سرمایه‌گذاری در این مناطق در سال گذشته 776 همت بود که چهار برابر افزایش را نشان می‌دهد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی ادامه داد: طرح‌های احداثی در سال گذشته 7.5 برابر نسبت به سال 1401 بوده  و سرمایه گذاری‌هایی که به بهره‌برداری رسید سه برابر سال گذشته افزایش داشته است؛ در سال جدید سیل آغاز به کار طرح‌های گذشته را خواهیم داشت و این موفقیت‌ها و ادامه انها به همت دولت، مجلس و همکاران مناطق آزاد ویژه بستگی دارد.

وی با بیان اینکه در این همایش دو روزه 14 کار گروه تشکیل شده است، تاکید کرد:  در این مدت مسائل را دسته‌بندی و راهکارها را ارائه کردند که ما باید بخشی از این مسائل را در شورای عالی حل کنیم و بخش دیگر همت وزیران و بخش دیگر مصوبات مجلس را می‌خواهد و انشالله با وقوع این اتفاقات به جایگاه بهتری دست یابیم.

وی ادامه داد: یک و نیم درصد از 6 درصد نرخ رشد اقتصادی را مناطق آزاد و ویژه رقم زدند و برای 1403 هدف گذاری 2.5 درصدی داریم؛ قول می‌دهیم تا سال 1407 به 4 درصد نرخ رشد اقتصادی در کل کشور برسیم.

به گزارش فرینا، همایش ملی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور ‌به مدت دو روز در مشهد با حضور کلیه مدیران، معاونین و مدیران مستقل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برگزار شد؛ در این همایش مناطق آزاد و ویژه راهکارهایی در جهت بهبود روند کارها در این مناطق را ارائه دادند.

آقای طهماسبی امتیاز به خبر :