بازدید سرهنگی از ترمینال پروازهای خارجی کیش

لینک کوتاه: freena.ir/detail/69737
ساعت 11:39 چهارشنبه 31 مرداد 1403
رحیم سرهنگی از وضعیت آماده سازی ترمینال پروازهای خارجی برای ورود به فاز خدمات دهی بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دراین بازدید که با حضور مدیرکل و مدیران شرکت توسعه ومدیریت بنادر وفرودگاههای کیش انجام شد مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه ترمینال قدیمی کیش با توجه به نیاز امروز جزیره برای پروازهای خارجی باز طراحی شده گفت: با برنامه ریزی های انجام شده از شهریورماه برتعداد پروازهای خارجی افزوده می شود.

سرهنگی افزود: دبی، مسقط، بغداد و نجف مبادی هستند که از شهریور ماه به کیش پرواز دارند و از طرفی با برقراری پرواز فلای دبی از 17 شهریور، تعداد پروازها افزایش می یابد که برای جزیره کیش رونق به همراه دارد.

وی درادامه تاکید کرد: برقراری پروازی مانند فلای دبی آن هم به صورت روزانه درکنار همه مزیت ها، شرایط را برای ایجاد شبکه ترانزیت گردشگر از دیگر کشورها به کیش و کشور و از شهرهای مختلف ایران به کیش و سپس دبی فراهم می کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پایان گفت: اولین پرواز های خارجی خروجی از این ترمینال، پرواز کیش به دبی و نجف است که امروز انجام می شود.

مدیرعامل شرکت توسعه ومدیریت بنادر وفرودگاههای کیش نیز دراین بازدید از خدمات دهی همزمان به 8 پرواز دراین ترمینال خبرداد و افزود: در 6 ماهه دوم سال 2 شرکت هواپیمایی خارجی در ترمینال پروازهای خارجی کیش حضور می بایند که این موضوع پس از دریافت تاییدیه های تجهیزاتی و استانداردها ممکن شد.

عزت الله محمدی افزود: آماده سازی ترمینال پروازهای خروجی در مدت 15 روز انجام شد و طبق برنامه ریزی ها و با دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با ایجاد این زیرساخت ها، در گام اول با کشورهای همسایه جهت برقراری پروازها رایزنی کردیم و پس از آن با مبادی دیگری نیز وارد مذاکره شده ایم که بزودی اطلاعات مربوط به این پروازها اعلام خواهد شد.

وی تصریح کرد: جذب ایرلاین های خارجی کار دشواری است اما از آن مهمتر حفظ این پروازها است که دراین زمینه فعالان اقتصادی و شهروندان جزیره کیش با استفاده از این خطوط پروازی برای سفرها وپرکردن ظرفیت هوایی این خطوط، می توانند به ماندگاری ، ادامه فعالیت و همچنین افزایش پروازهای این ایرلاین ها به کیش، کمک کنند.

محمدی همچنین از راه اندازی کارگوی پروازی به واسطه برقراری پرواز فلای دبی خبرداد که تمهیدات مناسبی برای این موضوع نیز پیش بینی شده است.

شناسه خبری: 69737

آخرین اخبار

«انزلی» میزبان اولین دوره مسابقات كبدی ساحلی قهرمانی جهان شد
امضای 5 قرارداد به ارزش بیش از 2000 میلیارد و 767 میلیون دلار در منطقه ویژه پتروشیمی
نشست تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه پتروشیمی
دوره آموزشی نمایندگان مناطق در هیأت‌های رسیدگی کار و اشتغال برگزار شد
میزبانی کم‌نظیر از 1.5 میلیون گردشگر در منطقه آزاد انزلی

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو