همزمان با هفته دولت صورت گرفت؛

بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی 11 پروژه با سرمایه‌گذاری 67 همتی در «انزلی»

لینک کوتاه: freena.ir/detail/69743
ساعت 09:51 چهارشنبه 7 شهريور 1403
هم‌زمان با پنجمین روز از هفته دولت 11 طرح سرمایه‌گذاری و زیرساختی با میزان سرمایه‌گذاری 67 هزار میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی و سازمان منطقه آزاد انزلی که زمینه ایجاد شغل برای 1204 نفر را فراهم نموده و می‌کند، مورد بهره‌برداری قرار گرفته و عملیات اجرایی احداث آن آغاز شد.

به گزارش فرینا؛ به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، و با حضور اسدالله عباسی، استاندار گیلان، محمدسجاد سیاهکارزاده مدیرعامل سازمان و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان گیلان و شهرستان بندر انزلی؛11 طرح سرمایه‌گذاری و زیرساختی با میزان سرمایه‌گذاری 67 هزار میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی و این سازمان که زمینه ایجاد شغل برای 1204 نفر را فراهم نموده و می‌کند، مورد بهره‌برداری قرار گرفته و عملیات اجرایی احداث آن آغاز شد.

براین‌اساس هفت طرح سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی و چندین طرح عمران روستایی و فرهنگی - آموزشی با مجموع سرمایه‌گذاری و هزینه‌کرد 54080 میلیارد ریال و اشتغال‌زایی مستقیم برای 1109 نفر در هفته دولت مورد بهره‌برداری قرار گرفتند، و در این مدت فعالیت رسمی مجتمع تجاری فرهنگی با سرمایه‌گذاری 49000 میلیاردریالی که زمینه اشتغال مستقیم برای 1000 نفر را به وجود آورده، نیز آغاز شد.

بنابراین گزارش هم‌زمان با گرامیداشت هفته دولت دو باب انبار سرپوشیده با سرمایه‌گذاری 1500 میلیاردریالی بخش خصوصی با ایجاد اشتغال برای 20 نفر در مدار خدمات‌رسانی قرار گرفت و درعین‌حال فاز اول مجموعه هتل پارک پلاس با صرف هزینه 3000 میلیارد ریال و ایجاد شغل برای 40 نفر توسط بخش خصوصی افتتاح شد.

از سوی دیگر و در زمینه بهره‌برداری از طرح‌های حوزه صنعتی، سه واحد تولیدی مشتمل بر تولید کالاهای برق و الکترونیک؛ محصولات آرایشی - بهداشتی و پوشاک؛ مجموعاً باارزش سرمایه‌گذاری 430 میلیارد ریال و اشتغال‌زایی مستقیم برای 49 نفر نیز به‌صورت رسمی وارد مدار تولید شدند.

سازمان منطقه آزاد انزلی در راستای اجرای مسئولیت اجتماعی خود، به مناسبت هفته دولت طرح‌های متنوعی در حوزه عمرانی روستایی و خدمات فرهنگی - مذهبی در روستاهای منطقه آزاد انزلی با صرف هزینه 150 میلیاردریالی از محل منابع این سازمان، افتتاح نمود که این طرح‌ها شامل لایروبی انهار، آسفالت معابر روستایی، احداث ساختمان اداری و منازل محرومین، بازسازی و تجهیز مساجد، حسینیه‌ها، بقاع متبرکه و برپایی دوره‌های آموزشی - ترویجی و رویدادهای ورزشی است.

این گزارش حاکی است طرح‌هایی که با حضور نماینده عالی دولت در استان گیلان به میمنت هفته دولت، عملیات اجرایی آنها آغاز شد را 5 طرح اعلام نمود که مجموع هزینه برآورد شده برای احداث طرح‌های فوق 13250 میلیارد ریال می‌باشد و برای 95 نفر فرصت شغلی ایجاد می‌کند.

در همین راستا عملیات ساخت یک باب انبار سرپوشیده با سرمایه‌گذاری 600 میلیارد ریال با زمینه‌سازی اشتغال برای 25 نفر، و تکمیل دو باب انبار سرپوشیده با هزینه‌کرد 1200 میلیاردریالی و اشتغال‌زایی مستقیم برای 30 نفر توسط بخش خصوصی شروع شد؛ طرح‌های سرمایه‌گذاری که در حوزه زیرساخت‌های خدمات بندری، حمل‌ونقلی مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی محسوب می‌شوند.

لازم به ذکر است چهارمین طرح سرمایه‌گذاری که فرایند ساخت آن آغاز شد احداث سردخانه زیر و بالای صفر توسط بخش خصوصی با 450 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی 20 نفر بود و آخرین طرحی که عملیات ایجاد آن شروع گردید نیز ایجاد یک برج مسکونی با هزینه 11000 میلیاردریالی بخش خصوصی است که برای 20 نفر به‌صورت مستقیم فرصت شغلی فراهم می‌کند.

شناسه خبری: 69743

آخرین اخبار

«انزلی» میزبان اولین دوره مسابقات كبدی ساحلی قهرمانی جهان شد
امضای 5 قرارداد به ارزش بیش از 2000 میلیارد و 767 میلیون دلار در منطقه ویژه پتروشیمی
نشست تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه پتروشیمی
دوره آموزشی نمایندگان مناطق در هیأت‌های رسیدگی کار و اشتغال برگزار شد
میزبانی کم‌نظیر از 1.5 میلیون گردشگر در منطقه آزاد انزلی

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو