ظرفيت بالای منطقه آزاد چابهار برای برگزاری مسابقات ورزشی

رقابت هاي کشتی آزاد در حالی روز 7 تيرماه در چابهار برگزار شد که به جرأت می توان اين مسابقات را پس از رقابت‌های جهانی نوجوانان، از برترين مسابقات بين المللی نوجوانان دنيا دانست و اين رقابت‌ها از سطح بالا و استاندارد قابل قبولی برخوردار بود.

به گزارش فرینا، براي اولين بار يک تورنمنت در سطح جهاني با حضور 12 کشور دنيا از جمله کشورهاي ايتاليا، مجارستان، روسيه، آذربايجان، اوکراين و ... در منطقه آزاد چابهار برگزار شد.
برگزاري اين رقابت ها در منطقه آزاد چابهار و در استان سيستان و بلوچستان در واقع ريسک بزرگي براي فدراسيون بود، چرا که تا پيش از اين مسابقاتي در چنين سطحی در اين منطقه برگزار نشده بود و دغدغه هاي جدي در برگزاری مسابقات در چابهار وجود داشت.
يکي از دغدغه هايي که برای مسئولان فدراسيون کشتی جهت برگزاری مسابقات در چابهار وجود داشت، وجود امکانات و شرايط لازم براي برگزاری مسابقات بين المللی با استانداردهای روز جهانی و مورد تأييد اتحاديه جهانی کشتی بود و ديگر اينکه تا چه اندازه ای امکان همراهی مسئولان و مديران  استانی و محلی براي برگزاری اين رقابت ها وجود خواهد داشت.
همچنين حضور تماشاگران بعنوان حاميان اصلی ورزش ملی ايران در سالن مسابقات يکی ديگر از مسائل مورد نظر فدراسيون محسوب می شد. اما ساخت سالن  زيبا و با ظرفيت 2000 تماشاگر در منطقه و همچنين پهن کردن چهار تشک کشتی در اين سالن، که به صورت رسمي در صبح روز مسابقات توسط اکبر ترکان مشاور رئيس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و عبدالرحیم کردی مديرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار افتتاح شد، يکی از دغدغه های جدی فدراسيون کشتی را برطرف کرد.
بی شک وجود چنين سالنی در اين منطقه و احداث زيرساخت هايی همچون هتل هاي مجهز و همچنين امکانات رفاهی و اسکان منطقه آزاد چابهار ، موجب شد تا فدراسيون کشتی بتواند مسابقات خود را در بالاترين سطح ممکن در اين رده سنی برگزار کند و جام يادگار به عنوان معتبرترين تورنمنت اتحاديه جهانی کشتی در رده ی نوجوانان مطرح شود.
همچنين وجود فرودگاه و ترانسفر آسان ورزشکاران به منطقه آزاد چابهار از ديگر امکاناتی بود که به فدارسيون کشتی کمک کرد تا بيش از سيصد ورزشکار، مربی و کادر اجرايي خود را به راحتی به محل مسابقات اعزام کند.
رضايتمندی نماينده اتحاديه جهانی کشتی و ورزشکاران حاضر در اين رقابت ها نشان داد که منطقه آزاد چابهار می تواند يکی از مناطق مورد توجه  ديگر فدراسيون های ورزشی براي برگزاری مسابقات سطح بالای بين المللی باشد.

امتیاز به خبر :