هنرنمایی بومیان جزیره نشین قشمی در جشنواره کیش

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از برپایی جشنواره شب های فرهنگی قشم، در منطقه آزاد کیش خبر داد.

به گزارش فرینا، رسول اکبری اظهار داشت: جشنواره شب های فرهنگی قشم با حمایت معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد و مشارکت کارناوال سیاره فرهنگی قشم و باغ آیین های زینت به مدت سه شبانه روز با هدف معرفی آداب و سنن بومی- محلی این منطقه در تالار شهر کیش برگزار شد.
وی ادامه داد: 42 شرکت کننده از منطقه آزاد قشم در پنج گروه موسیقی زار، لِیوا، جُفتی، حنابندان و باسَنَک در این جشنواره با اجراهای زیبای خود بخشی از سنت ها و فرهنگ قشم را به بازدیدکنندگان معرفی کردند.
اکبری با اشاره به اجرای موسیقی خیابانی توسط این گروه ها در سطح شهر و مجتمع های تجاری کیش از استقبال بی نظیر مردم خبر داد و افزود: در دو غرفه صنایع دستی، هنر دست بانوان قشم شامل لباس های محلی، گلابتون دوزی ها، حصیربافی ها و عروسک دوزی ها به استقبال کنندگان ارائه شد.
به گفته معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در سه غرفه زار، حنابندان و جفتی بازدیدکنندگان با شنیدن روایت هایی زیبا با تاریخ جزیره قشم آشنا شدند.
وی با تاکید بر استقبال کم نظیر مردم از غرفه عروسک گردانی گفت: در این غرفه عروسک بَب دِریا به همراه داستان هایی شنیدنی از صید و صیادی به  استقبال کنندگان معرفی شد.
جزیره قشم با یک هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت، بزرگترین جزیره در جنوب کشور واقع در خلیج همیشگی فارس می باشد که با تاریخی غنی و مردمی خونگرم پذیرای گردشگران زیادی از داخل و خارج کشور است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.