بازدید خبرنگاران از خطوط تولید مواد ضدعفونی کننده در منطقه آزاد اروند

جمعی از اصحاب رسانه منطقه آزاد اروند با حضور در شهرک های صنعتی از روند تولید مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده، بازدید کردند.

به گزارش فرینا، جمعی از اهالی رسانه به همراه معاون سرمایه گذاری و فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند، با حضور در شهرک های صنعتی آبادان و خرمشهر از نزدیک شاهد روند تولید محصولات ضدعفونی کننده و الکل شدند.

خبرنگاران در این بازدید میدانی از دو کارخانه الکل سازی، ۲ واحد تولید محصولات شوینده و ضدعفونی کننده و اولین واحد تولیدی ماسک در جنوب غرب کشور که در این روزهای بحرانی که کشور و بطور خاص منطقه درگیر شیوع ویروس کرونا شده بازار تقاضایشان افزایش چشمگیری پیدا کرده، دیدن کردند.

معاون سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند که از دو برابر شدن تولید این محصولات و بالا رفتن ساعات کاری پرسنل واحدهای تولیدی طی روزهای اخیر خبر داده بود؛ بازدید اصحاب رسانه را جهت صدق گفتار بسیار مهم دانست و گفت: امروز خبرنگاران بعنوان نماینده های افکار عمومی و به منظور اطمینان بخشی به جامعه در راستای انتشار اخبار مربوط به خط تولیدالکل، ژل ضدعفونی کننده و مواد شوینده، از پروسه تولید بازدید کردند.

موسوی اظهار داشت: در این همراهی از دو کارخانه الکل سازی شماره یک و فن آوران بازدید بعمل آمد که روزانه بالای ۳۰هزار لیتر الکل تولید و به واسطه آن الکل مورد نیاز بیمارستان ها، واحدهای درمانی، ادارات، کارخانجات، یگان های نظامی، داروخانه ها و واحدهای تولیدی مواد ضدعفونی و شوینده را تأمین می کنند.

وی در تکمیل صحبت هایش افزود: در این کارخانه ها الکل در اوزان یک، سه و بیست لیتری تهیه و ژل های ضدعفونی کننده در سایز های کوچک و بزرگ تولید و برای عرضه به داروخانه ها توزیع می گردد.

معاون سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند ۳ واحد تولیدی مواد شوینده، سفید کننده و ضدعفونی کننده را از دیگر مراکز مورد بازدید توسط خبرنگاران نام برد و تصریح کرد: این واحدهای تولیدی بر اساس الکلی که از ۲ کارخانه موجود در منطقه دریافت می کنند، محصولات بهداشتی مورد نیاز مردم را در بسته بندی های مختلف تولید و در اختیار سوپرمارکت ها، فروشگاه های زنجیره ای و داروخانه ها جهت عرضه، قرار می دهند.

موسوی همچنین از راه اندازی اولین خط تولید ماسک در جنوب کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: با همکاری دانشکده علوم پزشکی و معاونت غذا و دارو، واحد تولیدی پوشاک در شهرک صنعتی خرمشهر با تغییر یکی از خطوط تولیدی اش شروع به تهیه ماسک مورد نیاز برای منطقه و واحدهای تولیدی استان نموده که در حال حاضر و در مرحله آزمایشی روزانه ۳هزار ماسک دو لایه قابل شستشو تولید می کند و امیدواریم با بالا رفتن تولیداتش در روزهای آینده، مشکل کمبود ماسک در کل استان نیز حل شود.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.