برگزاری نخستین آزمون عملی و تئوری رشته زری بافی در منطقه آزاد قشم

رییس اداره صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: این دوره، چهارمين آزمون عملي وتئوري صنايع دستي در سال جاری است كه در رشته زري بافي برای نخستین بار برگزار می شود.

به گزارش فرینا به نقل از اخبار آزاد مناطق، نسرین ملازم ادامه داد: 11 هنرمند قشمی امروز سه شنبه 6 آبان ماه، با حضور در اداره صنایع دستی منطقه آزاد قشم در نخستین آزمون عملی و تئوری رشته زری بافی شرکت کردند.
ملازم تاکید کرد: برای هنرمندانی که در آزمون‌هاي برگزار شده موفق شوند، کارت صنايع‌دستي صادر مي‌شود.
 به گفته وی، اداره صنایع دستی منطقه آزاد قشم قصد دارد باهدف تسهیل فرآیند برگزاری آزمون و صدور کارت صنایع دستی، با اعزام کارشناسان خود به روستاهایی که بیش از 15 هنرمند متقاضی دارند، ، آزمون را در محل روستا برگزار نماید.
رییس اداره صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم افزود: روستاي سلخ نخستین روستايي است كه با بیش از ٢٠متقاضی برای شرکت در آزمون رشته های گلابتون دوزی، زری بافی و خوس دوزی، میزبان برگزاری آزمون بعدی خواهد بود.
ملازم در پایان عنوان داشت: خوشبختانه استقبال براي حضور در این آزمون ها و دریافت کارت صنایع دستی بین هنرمندان قشمی بسیار بالاست.
شایان ذکر است، هنرمندان قشمی دارای کارت صنایع دستی و مجوز فعالیت در این حوزه، می توانند خود را بیمه تامین اجتماعی کرده و یا اقدام به دریافت وام، ثبت شرکت تعاونی و موسسه صنایع دستی و دریافت مجوز تاسیس کارگاه و فروشگاه کنند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.