معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم اعلام کرد؛

راه اندازی پروازهای قشم به استانبول، کابل و هرات در دستور کار سازمان منطقه آزاد قشم قرار گرفت

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم گفت: در پی تاکیدات و پیگیری های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم مبنی بر توسعه پروازهای بین المللی از فرودگاه قشم، راه اندازی سه پرواز رفت و برگشت از قشم به استانبول، کابل وهرات در دستور کار این سازمان قرار گرفت.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، مرتضی شیخ‌زاده در نشست بررسی راه‌اندازی خطوط جدید پرواز با حضور یکی از مسوولان شرکت هواپیمایی معراج و تعدادی از نمایندگان اتباع افغانستانی مقیم قشم در مرکز بین‌المللی رشد قشم افزود: عامل مهمی که در انتخاب این مسیرها مؤثر بوده، مزیت عدم نیاز به ویزا برای تردد اتباع خارجی به قشم است.

شیخ زاده با اشاره به اقامت افزون بر 10هزار از اتباع افغانستان در جزیره قشم از درخواست مؤکد نمایندگان این اتباع از سازمان منطقه آزاد قشم برای راه‌اندازی پرواز قشم به این کشور خبر داد و گفت: خوشبختانه این درخواست با استقبال مدیرعامل سازمان مواجه شد و راه‌اندازی دو پرواز در مسیرهای قشم ـ کابل و قشم ـ هرات در دستور کار این سازمان قرارگرفته است.

وی ضمن تأکید بر ضرورت هماهنگی‌های فنی و اقتصادی این پروازها از سوی نمایندگی وزارت امور خارجه در قشم، مدیریت فرودگاه بین‌المللی قشم، شرکت هواپیمایی معراج، جامعه اتباع افغانستانی‌های مقیم قشم و جامعه آژانس‌های مسافری و گردشگری جزیره افزود: بایستی به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا خطوط پروازی جدید ماندگاری داشته و با مدیریت صحیح منافع تمامی بخش‌های دخیل در این امر دیده شود.

بر اساس این گزارش سلیمان رنجبری، مدیر تعاون، کار و امور اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این نشست با تشریح سختی‌های تردد اتباع افغانستانی مقیم قشم به کشورشان گفت: این افراد مجبورند مسیر طولانی قشم به مشهد را به طرق مختلف طی کنند تا ازآنجا سوار هواپیما و عازم  افغانستان بشوند و در برگشت نیز این مسیر را طی کنند که در صورت راه‌اندازی پرواز از قشم به افغانستان این مشکلات و صرف هزینه، وقت و انرژی اضافه برای آن‌ها برطرف می‌شود.

غلامرضا دهقانی زاده، مدیرکل فرودگاه بین‌المللی قشم نیز در این نشست با توضیح شرایط راه‌اندازی پروازها از سوی شرکت‌های خصوصی هواپیمایی، خواستار یافتن راه‌حلی برای تضمین حداقل سود این شرکت‌ها از سوی متقاضیان این پروازها شد.

 صادق بهرامی، رییس ایستگاه هواپیمایی معراج در فرودگاه قشم هم در این نشست با اعلام این مطلب که پس از اعلام سازمان منطقه آزاد قشم مجوز پرواز این شرکت به کابل و هرات از سازمان هواپیمایی کشوری اخذ شده است، گفت:  پس از تعیین تکلیف میزان متقاضیان و نوع هواپیمای اختصاص‌یافته به این مسیر، می‌توان این مسیرهای پروازی را راه‌اندازی نمود.

علیرضا مسافری، رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در قشم نیز در این نشست با اشاره به اینکه به‌تفصیل قوانین و مقررات  صدور ویزا در مناطق آزاد کشور در پرتال وزارت امور خارجه درج‌شده است، عدم نیاز به اخذ ویزا برای تردد اتباع خارجی به قشم را ازجمله این مقررات خواند و گفت: درصورتی‌که پرواز از افغانستان به قشم فعال گردد، وزارت امور خارجه برای اتباعی که از قشم می‌خواهند به سایر شهرهای سرزمین اصلی ایران سفر کنند هماهنگی‌های لازم با کنسولگری‌های ایران در افغانستان به عمل خواهد آورد.

بنابراین گزارش هرمز امیری، مدیر بازرگانی و اصناف و امیر سلکی مدیر امور درگهان سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این نشست با تشریح فعالیت‌های اصناف در قشم و درگهان درزمینه تجارت خارجی، راه‌اندازی کارگو و پروازهای خارجی را زمینه‌ساز توسعه تجارت خارجی قشم مخصوصا مراودات با ترکیه، چین و افغانستان خواندند.    

 گفتنی است، نمایندگان جامعه افغانستانی‌های مقیم قشم و جامعه آژانس‌های مسافری و گردشگری قشم هم در این نشست ضمن استقبال از راه‌اندازی پروازهای خارجی در فرودگاه بین‌المللی قشم، آمادگی خود را برای هرگونه همکاری با سازمان منطقه آزاد قشم در این خصوص اعلام کردند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.