«فصلی برای کرونا» روایتی نو از تصویر یک ویروس

نقاشی، مجسمه‌سازی، موسیقی، تئاتر و ترکیب همه این هنرها را این روزها در خیابان شهید منتظری آبادان در پرفورمنس «فصلی برای کرونا» می توان دید.

به گزارش فرینا، کرونا این بار با زبان هنر و با چهره ای جدید به نمایش درآمده تا شاید نجات دهنده یک جان باشد. مهدی پرویش طراح و کارگردان پرفورمنس «فصلی برای کرونا» معتقد است؛ این نمایش زبان تازه ای برای مقابله با ویروس کرونا فارق از شعارهایی که تا کنون در صفحه های مجازی، پوسترها و بیلبوردهای تبلیغاتی منعکس شده، است.

پرویش با بیان اینکه تلاش کرده راهی پیدا کند که مردم بتوانند با این بیماری و پیامدهایش ارتباط برقرار نمایند، اظهار داشت: برای اجرای این اثر هنری به مدت یک ماه نیم و در فضای باز با در نظر گرفتن تمام پروتوکل های بهداشتی تمرینات گروه، انجام شد.

او ادامه داد: این پرفورمنس ۴۰ بازیگر در ۲۶ تابلو به همراه ۱۲ نفر عوامل اجرایی دارد که «حدیث سعدی» و «عباس بخاخ پور» سهم زیادی در تمرینات گروه داشته اند.

کارگردان فصلی برای کرونا از تلاش این تیم جهت پیدا کردن راهی برای انتقال مفهومی که مردم بتوانند با این بیماری و پیامدهایش ارتباط برقرار کنند گفت و افزود: می خواستیم مردم خودشان به صورت عینی با این بیماری مواجه شوند و در خصوص آن بیشتر تعمق کنند.

پرویش افزود: ما برای شعور تماشاگر کار کرده ایم؛ روی درک و خردش که با دیدن هر تابلو فکر کند و نتیجه بگیرد.

به گفته کارگردان فصلی برای کرونا، در پرفورمنس «فصلی برای کرونا» تلاش شده با عبور از راه های مرسوم همیشگی و با روشی نوین به شعور مخاطب ارج نهاده شود و باعث تفکر بیش از پیش او شود.

پرویش خاطرنشان کرد: تلاش کردیم با ابزار جدید به مخاطبان بگوییم که کرونا تا چه میزان می تواند به شما آسیب بزند و جان خود وعزیزانتان را تهدید کند.

وی از موفقیت و تأثیر این کار روی مخاطبین گفت و ادامه داد: برخلاف دیگر نمایش های خیابانی که باعث ازدحام جمعیت می شوند، این نمایش باعث شد که افراد ضمن رعایت فاصله اجتماعی ماسک بزنند و نظاره گر تابلوهای اثر باشند چرا که پیام این کار را متوجه شده و به آن احترام گذاشتند.

کارگردان فصلی برای کرونا اظهار داشت: امسال در مسیر و محل همیشگی اجرای پرفورمنس هر ساله «سینما رکس» (چهار راه امیری به سمت خیابان شهید منتظری)، «فصلی برای کرونا» از ساعت ۷ بعدازظهر تا ۹ شب، به اجرا درآمد و همچنان ادامه دارد.

پرویش با یادآوری این مهم که پزشکان و کادر درمان قهرمانان روزهای کرونایی ملت ایران هستند و با ایثارگری های خود همچون دلیرمردان ۸ سال دفاع مقدس که همواره قدردان شان هستیم، در این روزهای تلخ در خط مقدم مبارزه با این ویروس در حال جنگیدند، گفت: بعنوان یک هنرمند و شهروند که مدیون زحمات شبانه روزی این عزیزان هستم، تلاش کردم رسالت خویش را انجام داده و تابلوهایی را خلق کنم که در آن کادر درمان هشدارهای این بیماری را به ما یادآور می شوند .

این هنرمند با اشاره به اینکه دانشکده علوم پزشکی سهم بسزایی در پلان به پلان خلق این نمایش داشته، اظهار نمود: پرفورمنس« فصلی برای کرونا» با این حجم از بازیگران و تابلو و با موضوع کرونا برای اولین بار در کل کشور است که اجرا می شود.

از نگاه کارگردان فصلی برای کرونا،  این پرفورمنس می تواند تبدیل به یک برند شود و همچنین ظرفیت تبدیل شدن به یک محصول ملی و حتی فراملی را نیز در خود دارد.

پرویش گفت: ما هنرمندان آبادان کار بزرگی انجام داده ایم و باید در ابعاد وسیع این اثر را به چشم مخاطبان برسانیم و فرصت دهیم آنها قضاوت کنند.

وی از استقبال ارگان های دولتی حتی در دیگر شهرستان ها از این نمایش اثر گذار گفت و افزود: با فخر بسیار می پذیریم که این نمایش بتواند در تمام کشور و حتی اقصی نقاط دنیا بچرخد؛ چرا که شاید بتوانیم بواسطه آن جان یک انسان را نجات دهیم.

کارگردان فصلی برای کرونا در آخر از اعلام همکاری سازمان منطقه آزاد اروند و دیگر نهادهای اجرایی جهت حمایت از این رویداد فرهنگی برای اجرا در دیگر نقاط شهر، خبر داد.

گفتنی است؛ احمد عیدانی، ناصر شناوه، زینب شفیعی‌فر، ندا نصاری، کاظم خضراوی، ابولفضل داوری، ارغوان خدادادزاده، آمنه طاهرزاده، امیرحسین خواجه علی، بهروز زنگنه، امین سلیج محمودی، پرستو چعبی، حسین زرین جویی، حسین سعدی، عباس عنایتی، علی بنی سعید، عماد دریساوی، زهرا شعبانی‌نژاد، فاطمه حمیدی، فاطمه شعبانی‌نژاد، فاطمه کردوی، پریا بیرمی‌زاده، علی سلامی، محمدامین لطیفی، مبینا عساکره، سید مصطفی هاشمی، مهدی ادریسی، مهدی ثامری، مهدی طالبی، محمدرضا فرجمند، آرما…

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.