زیرساخت های خوبی برای جذب سرمایه گذاری در منطقه آزاد قشم فراهم شده است

معاون رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران درسومین همایش تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری منطقه آزاد قشم درحوزه نفت، گاز و پتروشیمی گفت: زیرساخت های خوبی برای جذب سرمایه گذاری در منطقه آزاد قشم فراهم شده و از نظر قوانین نیز هم در سطح کلان و هم در زمینه مقررات مناطق آزاد، بسترسازی ها خوب بوده است.

به گزارش فرینا به نقل از خبرآنلاین، مسعود میرزایی درسومین همایش تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری منطقه آزاد قشم درحوزه نفت، گاز و پتروشیمی افزود: اما آیا این مشوق ها با نیازهای سرمایه گذاران خارجی متناسب و منطبق است.
میرزایی عدم تطبیق نیازهای بخش خصوصی ایران با نیازهای سرمایه گذاران خارجی را یکی دیگراز موانع عدم توسعه سرمایه گذاری خارجی در کشور دانست و گفت: باید توجه داشته باشیم که در سرمایه گذاری نمی توانیم فقط چشم به خارج بدوزیم بلکه بکارگیری منابع داخلی نیز بایستی به عنوان یک ضرورت تلقی شود.
وی با اشاره به اقدامات خوب سازمان منطقه ازاد قشم در فراهم ساختن زمینه های سرمایه گذاری در این منطقه گفت: همانطور که تامین امنیت برای سرمایه گذاران یک فاکتور مهم برای جذب آنها بشمار می رود، خود سرمایه گذاری هم با خودش امنیت می آورد. 
به گفته معاون رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران شفافیت و آزادی کسب  و کار در کشور نیز برای اقبال سرمایه گذاران خارجی  بسیار تاثیرگذار است و اگر اندکی در این زمینه تلاش شود بطور قطع خیلی از آنها به ایران خواهند آمد.
میرزایی در این خصوص به تاثیر برجام اشاره کرد و گفت: در سال امضا برجام افزون بر 11میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی مصوب در کشور داشتیم که در نوع خود یک رکورد محسوب می شود.
وی تصریح کرد: امسال نیز به رغم اتفاقات ضد برجام، افزون بر پنج میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی مصوب داریم که 700میلیون دلار آن به مناطق آزاد اختصاص دارد.
سومین همایش تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری قشم در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی، باهدف ایجاد ترغیب ملی برای اتکا  به دانش مهندسی و توان اجرایی کارشناسان و متخصصان کشور، پیشبرد سریع‌تر امور و فعالیت‌های توسعه‌ای در منطقه آزاد قشم به میزبانی منطقه آزاد قشم با حضور مقامات، مسوولان و صاحب‌نظران این حوزه برگزار شد.
گفتنی است، قشم به‌عنوان بزرگ‌ترین جزیره خلیج‌فارس، دارای مزایا و ذخایر نفت و گاز عظیمی برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است، ازاین‌رو، سازمان منطقه آزاد قشم در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی موردنظر مقام معظم رهبری و برنامه‌های دولت، به‌ منظور سهولت در سرمایه‌گذاری در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی به دنبال رفع موانع و ایجاد تسهیلات برای رونق و پیشرفت حداکثری منطقه است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.