معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس؛

ضرورت نگاه ویژه دولت به توسعه فضاهای آموزشی ارس متوازن با توسعه اقتصادی آن

  معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس و قائم مقام شورای آموزش و پرورش این منطقه گفت: در منشور توسعه این سازمان توجه ویژه ای به موضوع نیروی انسانی ماهر و خلاق شده است.

به گزارش فرینا، یوسف داداش زاده در شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد ارس که با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش برگزار شد با اشاره به جایگاه آموزش و پرورش در منشور توسعه ارس گفت: آموزش یکی از استراتژی های برتر منطقه آزاد ارس است و در این منشور تاکید ویژه ای بر نیروی انسانی ماهر و خلاق شده است.

داداش زاده حضور معاون وزیر را در چهارمین روز سال در ارس، نویدبخش تحولات بزرگ در این حوزه در ارس دانست و گفت: در سالی که با نام تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی مزین شده است، آموزش به عنوان رکن و اساس هر سه محور از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی ضمن تاکید بر ضرورت احیای شورای آموزش و پرورش مناطق آزاد کشور گفت: طی سال‌های گذشته در راستای اجرای تفاهم نامه فی مابین دبیرخانه شورایعالی و وزارت آموزش و پرورش، جلسات این شورا برگزار می شد که ماحصل آن در ارس احداث 2 مدرسه ارس و شریعتی و مشارکت در ساخت هنرستان بنت الهدی و مساعدت سه میلیارد تومانی در احداث مدرسه باهنر هادیشهر بود که متاسفانه به دلیل اینکه پروسه صدور مجوز قانونی آن صادر نشده بود، باعث ابطال تفاهمنامه شد.

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به منفصل بودن محدوده منطقه آزاد ارس افزود: انجام هرگونه اقدامی در حوزه آموزش و پرورش در این سه محدوده منفصل نیازمند هماهنگی با آموزش و پرورش مختص ان ناحیه است که این با اصل ماده 65 قوانین مناطق آزاد در تضاد کامل است و به جهت لزوم اجرای این ماده و مدیریت یکپارچه، انتصاب مدیر مستقل آموزش و پرورش منطقه آزاد ارس ضروری است.

استفاده از ظرفیت های مازاد بر نیاز آموزشی موجود در منطقه در راستای نوسازی و بهسازی مدارس محدوده منطقه از دیگر مواردی بود که معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس در این نشست بر بررسی مجدد و تصمیم گیری در خصوص آن تاکید داشت.

معاون وزیر آموزش و پرورش کشور و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی این وزارت در راستای توافق اولیه این وزارتخانه با دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور به جهت توسعه زیرساخت های کمی و کیفی آموزش و پرورش در مناطق آزاد و بررسی میدانی مسائل و مشکلات در مناطق آزاد و احصا مشکلات در سومین سفر خود به مناطق آزاد کشور، دیروز در ارس حضور یافت.

برچسب ها : منطقه آزاد ارس
خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :