تمهیدات لازم برای روانسازی ترافیک ارس در ایام نوروز برنامه ریزی شده است

معاون فنی و زیربنایی و رئیس شورای ترافیک سازمان منطقه آزاد ارس گفت: با توجه به پیش بینی ورود حجم بالای مسافر و گردشگر در ایام نوروز و بخصوص نیمه دوم این ایام با خودروهای شخصی به منطقه آزاد ارس، طرح ساماندهی و روان سازی ترافیک در ارس برنامه ریزی شده است.

به كزارش فرينا، وحید مقدم زاده با اعلام این خبر گفت: با توجه آغاز تعطیلات نوروز و افزایش مسافرت‌ها و به تبع آن افزایش ترافیک در محورهای منتهی به منطقه آزاد ارس با همکاری عوامل پلیس راه و دستگاه‌های خدمات رسان عضو ستاد سفرهای نوروزی برای ایمن سازی محورها و روان سازی ترافیک در مسیرهای مواصلاتی ارس تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

  مقدم زاده افزود: افزایش اکیپ ها و یگان های پلیس راه و راهور در محدوده منطقه آزاد ارس و نیز تعریف مسیرهای جایگزین و اضطراری جهت کنترل و روانسازی ترافیک و هدایت حداکثری خودروها بصورت ایمن در طول تعطیلات نوروزی در دستور کار قرار دارد.

  وی در ادامه تصریح کرد: نقاطی که نیاز به علایم ترافیکی داشته اند، متناسب با آن علایمی از قبیل خط کشی های عابر پیاده، تابلوهای ترافیکی مورد نیاز، چراغ های راهنمایی و رنگ آمیزی سرعت گیرها ، اصلاح خط کشی و لکه گیری آسفالت معابر، آشکار سازی محل های تقاطع و نقاط حادثه خیز و محل تردد عابر پیاده با اجرای خط کشی های مجازی و سه بعدی، اصلاح سرعتکاه ها به صورت آسفالت استاندارد پیش بینی و اجرا گردیده است.

  معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد ارس در ادامه در خصوص مسیرهای جایگزین و فرعی برای انتقال بار ترافیکی در داخل و اطراف شهر در ایام نوروز گفت: حسب مصوبات شورای ترافیک مقرر گردید تردد ماشین آلات سنگین از 25 اسفندماه الی 15 فروردین ماه از مسیرهای جایگزین شامل سه راهی فاز 1- فاز 2 به طرف گیت ریاحی انجام گیرد که تابلوهای راهنما و بنرهای مخصوص در محل های از پیش تعیین شده نصب شده است.

  مقدم زاده افزود: همچنین مقرر شد هرگونه عملیات حفاری و عملیات عمرانی اجرایی در مسیرهای اصلی محدوده داخل شهر و محورهای پرترافیک از 25 اسفند الی 15 فروردین متوقف شوند.

   وی در پایان با بیان اینکه طرح ترافیکی نوروزی تا 15 فروردین سال 1401 ادامه دارد، افزود: هدف از اجرای این طرح تسهیل در عبور و مرور و روان سازی ترافیک در محدوده ارس است.

برچسب ها : منطقه آزاد ارس
خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :