ایستگاه راه آهن در منطقه ویژه اقتصادی پیام احداث می شود

مدیرکل امور گمرکی و ترانزیت کالا منطقه ویژه اقتصادی پیام گفت: مجوز احداث ایستگاه راه آهن و انشعاب خط پنجم از ایستگاه کردان به سمت منطقه ویژه اقتصادی پیام دریافت شد.

به گزارش فرینا، محمدرضا واعظی پور با اشاره به تاسیس نخستین پایانه حمل ترکیبی سه وجهی زمینی، ریلی و هوایی در منطقه ویژه اقتصادی پیام افزود: با اتصال راه آهن به فرودگاه پیام البرز، این پایانه راه اندازی می شود.

واعظی پور گفت: همچنین اتصال نخستین کریدور ICT کشور به راه آهن سراسری که جزء برنامه‌های بیست گانه توسعه‌ای شرکت است در حال پیگیری بود که طرح اولیه اتصال منطقه ویژه اقتصادی پیام به شبکه ریلی در اوایل سال96 به راه آهن جمهوری اسلامی ایران ارسال و پس از بررسی‌های اقتصادی اولیه، موافقت اولیه با اجرای این پروژه صورت که در نهایت پروژه مطالعات و تهیه طرح توجیهی شرکت به مشاور سپرده شد.

وی افزود: پس از انجام این اقدامات و تلاش های صورت گرفته، مجوز احداث خط 5 از کمیسیون ایستگاه های راه آهن اخذ گردید و پس از این مطالعات فاز 2پروژه شروع می شود.

مدیرکل امور گمرکی و ترانزیت کالا منطقه ویژه اقتصادی پیام افزود: کریدور انتخابی به طول حدود 19 کیلومتر است که 5 کیلومتر آن موازی با خطوط موجود کردان به عنوان خط 5 به سمت پیام وارد پهنه لجستیک می شود که امیدواریم سال آینده، عملیات اجرایی آن آغاز شود.

واعظی پور گفت: اعتباری بالغ بر 200میلیارد تومان جهت هزینه های این پروژه شامل زیرسازی، روسازی و تملک دارایی ها در مسیر این پروژه در نظر گرفته شده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو