اکران گسترده تبلیغات محیطی قشم در سطح کشور

سخنگوی ستاد خدمات سفر قشم گفت: در آستانه نوروز ۹۷ بیلبوردهای دعوت مردم به جزیره زیبای قشم در پنج استان هدف گردشگری این منطقه اکران شده است.

به گزارش فرینا، مرتضی شیخ زاده گفت: علاقمندان گردشگری در سفر به جزیره قشم در جنوب کشور می توانند از ژئوسایت های منحصر بفرد تنها ژئوپارک خاور میانه در این منطقه بازدید و خاطره خوشی از سفر به قشم را در تقویم خاطرات خود به یادگار بگذارند.
وی افزود: گردشگران با حضور در دره ستاره ها، تنگه چاهکوه، دره تندیس ها و چند ژئوسایت بی‌نظیر دیگر در جزیره قشم، اعجاز مشترک زمین، باد و باران را نظاره کنند.
به گفته سخنگوی ستاد خدمات سفر قشم، بر روی ۱۳ تابلوی نصب شده در استان های فارس، اصفهان، کرمان، مازندران و هرمزگان به مردم کشورمان توصیه شده قبل از سفر به قشم تحقیق کنند و قطعا این تحقیق باعث‌ حضور آنها در قشم خواهد بود.
او به مردم سراسر ایران اطمینان داد با یک بار سفر به جزیره قشم، مسیر سفرهای گردشگری آنان از کشورهای خارجی به سرزمین شگفت انگیز جزیره قشم تغییر خواهد کرد.
شیخ زاده گفت: کمیته های مختلف ستاد سفرهای قشم با برگزاری جلسات مختلف طی ماه های گذشته تا کنون شرایط ویژه ای را برای سفر مردم ایران زمین در ایام تعطیلات نوروز 97 به این جزیره آماده کرده اند.
به گفته وی، طولانی ترین غار نمکی جهان، جنگل های دریایی حرا، دره ستاره ها، دره تندیس ها، غارهای خوربس، جزایر ناز، شنای دلفین ها، تنگه چاهکوه، چاه های تلا، بادگیرهای زیبا، موزه ژئوپارک، سواحل زیبا، سایت های ورزش های هوایی، زمینی و دریایی و دهها ظرفیت دیگر گردشگری در کنار روحیه مهمان نوازی مردم قشم فرصت خوبی برای سفر به این جزیره در جنوب کشور است.
 ژئوپارک طبق تعریف یونسکو گستره‌ای با مرزهای آشکار و پهنه کافی است که شامل چند پدیده زمین‌ شناسی کمیاب و برجسته است و در آن گستره جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی ارزشمند نیز یافت شود.
این محدوده باید بتواند در توسعه اقتصادی جوامع پیرامون خود نقش مؤثری ایفا نماید و ممکن است علاوه بر پدیده‌های زمین‌شناسی از آثار تاریخی، بوم‌شناسی، باستان‌شناسی و میراث فرهنگی و طبیعی دیگر هم برخوردار باشد. ژئو پارک قشم واقع در بخش غربی این جزیره قرار دارد و در نشست پاریس در 21 مارس 2006، به عنوان تنها ژئو پارک خاورمیانه در شبکه جهانی ژئوپارک ها (GGN) به ثبت رسید.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو