انعقاد 80 قرارداد تجاری و صنعتی در منطقه ویژه پیام در سال 96

معاون منطقه ويژه اقتصادي پيام گفت: در سال گذشته بیش از 80 قرارداد تجاری و صنعتی در شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام منعقد شد.

به گزارش فرینا، محمدباقر آقا علیخانی با اعلام این مطلب و با اشاره به پویایی تیم شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام افزود: با آغاز به کار تیم جدید در شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام فقط در سال گذشته که می توان گفت سال اول فعالیت بود موفق شدیم 80 قرار داد جدید در پیام فعال نماییم که این اقدام با کل قراردادها و فعالیت های سال های قبل از 96 برابری می کند و در این راستا می توان به آغاز فعالیت شرکت های مپنا، مادیران، شاتل در پیام اشاره نمود.

آقا علیخانی گفت: به گفته کارشناسان و صاحب نظران در بخش صنعت حدود 2 الی 3 سال طول می کشد تا سرمایه گذاری صنعتی به بار نشسته و پروژه به سوددهی برسد، در پیام به دلیل وجود زیرساخت هایی که بود توانستیم در سال گذشته حدود 930فرصت شغلی به صورت واقعی به ثبت برسانیم، این در حالی است که با بهره برداری از پروژه های پیام در سال جاری و آینده پیش بینی های واقعی ما ایجاد حدود 3 هزار شغل به طور مستقیم است . 

وی افزود: با توجه به اهداف و سیاست هایی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تعریف نموده شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام نمی تواند هر نوع صنعتی را برای سرمایه گذاری بپذیرد و به دلیل سیاست های وزارتخانه و اهدافی که برای ما مشخص شده مهمترین بخش از سرمایه گذاری در پیام به حوزه ICT اختصاص یافته است.
 تغییرات جدی و قوی در حوزه ICT نسبت به حوزه های دیگر، نیاز  آینده کشور به ICT، هوشمند سازی سایر صنایع توسط صنعت ICT از جمله مولفه هایی است که حساسیت پیام را برای سرمایه گذاری در صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات دو چندان نموده است .
با توجه تغییرات پی در پی و حساسیت و ریسک پذیری بالایی که صنعت ICT دارد به دنبال مقاومسازی، افزایش قدرت و کاهش ریسک این صنعت هستیم  تا برای سرمایه گذار صرفه اقتصادی داشته باشد. 

معاون منطقه ويژه اقتصادي پيام با اشاره به دیگر حوزه هایی که پیام در آن فعالیت خود را آغاز نموده افزود: جذب فعالان و سرمایه گذاران حوزه دانش بنیان دومین نقطه هدف گذاری شده در پیام است، در این راستا سعی  داریم بر خلاف پارک های علم و فناوری موجود عمل کنیم و نیازی نمی بینیم که مانند آنها عمل کنیم بلکه سعی داریم شکل جدیدی از فعالیت خود را در این حوزه آغاز نماییم.

آقا علیخانی گفت: برای اینکه پیام بتواند راحت تر به برنامه هایی که پیش بینی کرده دست پیدا کند به تازگی اداره کل ICT و دانش بنیان ایجاد شده است. وقتی که یک فعالیت دانش بنیانی روند علمی خود را طی نمود و به پایلوت رسید می توانیم با دعوت از سرمایه گذار و معرفی ایده به وی و تلفیق سرمایه با ایده روند تجاری سازی را آغاز نماییم که در پیام در صدد ایجاد زمینه و زیر ساخت برای معرفی و همکاری این دو بخش هستیم تا به جای اینکه ایده ها از کشور خارج شوند در داخل از این طریق به فرایند تجاری برسند.

وی مهندسی پزشکی و داروسازی را سومین حوزه قابل فعالیت پیام عنوان نمود و افزود: حوزه دارو سازی و مهندسی پزشکی نیز از جمله حوزه هایی است که واردات آن به کشور زیاد انجام می شود برای اینکه واردات محصول نداشته باشیم و حداقل در مونتاژ آن نظر داشته باشیم و مواد اولیه آن مستقیم وارد بازار نشود و از عوارض احتمالی آن جلوگیری کنیم در این عرصه حضور پیدا کرده ایم که نتایج ثمر بخش این بخش از فعالیت های پیام نیز در سال 97 نمایان می گردد.

معاون منطقه ويژه اقتصادي پيام گفت: صنایع HIGH TECH به دلیل اینکه تلفیقی ICT و صنعت است از دیگر جذابیت هایی است که پیام برای سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار اعلام آمادگی نموده، در واقع سیاست اصلی این است که سایر صنایع به HIGH TECH سوق پیدا کنند چرا که هزینه کاهش و کیفیت افزایش پیدا می کند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.