لزوم استفاده از ظرفیت نیروهای بومی در طرح ها و پروژه های منطقه ویژه پتروشیمی

گفتگوی خبرنگار ایلنا با فرماندار شهرستان ماهشهر و مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در حاشیه امضاء 12 تفاهم‌نامه صنعتی پتروشیمیایی در حاشیه‌ اولین نمایشگاه اشتغال و کارآفرینی خوزستان.

در دومین روز از برگزاری اولین نمایشگاه اشتغال و کارآفرینی استان خوزستان، خبرنگار ایلنا مستقر در این نمایشگاه، گفتگویی اختصاصی با محسن بیرانوند فرماندار شهرستان بندر ماهشهر، شهیدی نیا مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و با محوریت اشتغال و جذب نیروهای بومی در طرح‌ها و پروژه‌های منطقه انجام داد.

محسن بیرانوند در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه برای استخدام‌های آتی، چه اطمینانی می‌توان به مردم شهرستان مبنی بر اولویت جذب نیروهای بومی داد؟، گفت: تأکید ما همیشه استفاده از ظرفیت نیروهای بومی شهرستان بوده، اما باید شرایطی فراهم شود تا سرمایه‌گذار نیز آزادی عمل داشته باشد تا تمایل به سرمایه‌گذاری در منطقه افزایش یابد.

بیرانوند افزود: خوشبختانه با امضای تفاهم‌نامه‌هایی که امروز صورت گرفت، ما حدود 1300 اشتغال‌زایی خواهیم داشت که این روند با تفاهم‌نامه‌هایی که در آینده امضاء خواهد شد و همچنین فراهم نمودن زمینه برای اجرای فاز دو منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، بیش از ده هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

وی گفت: تأکید کرده‌ایم که استفاده از نیروهای بومی در اولویت باشد، ولی باید پذیرفت که در جاهایی نیاز است که نیرو از خارج از منطقه جذب شود، نباید کاری کنیم که عرصه بر سرمایه‌گذار تنگ شود.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی نیز در پاسخی مبنی بر دلخوری مردم ماهشهر و بندر امام از نحوه استخدام‌های افراد غیر بومی، گفت: با امضای دوازده تفاهم‌نامه‌ اخیر، ظرفیت خوبی برای اشتغال‌زایی در منطقه ایجاد خواهد شد و تأکید ما استفاده از نیروهای مستعد بومی است، ولی نمی‌توانیم سرمایه‌گذار را ملزم به جذب صفر تا صد نیروی انسانی منطقه کنیم و این مسئله اصولاً منطقی هم نیست و باعث گریز سرمایه‌گذار از منطقه می‌شود. زیرا پاره‌ای از نیروهای مورد نیاز، نیروهایی هستند که سرمایه‌گذار با خود خواهد آورد. ولی منافع سرمایه‌گذار ایجاب می‌کند تا از نیروی بومی برای کار بهره‌گیری نماید.

سیدامید شهیدی نیا افزود: به بخش خصوصی تأکید کرده‌ایم که برای جذب نیرو حتماً از اداره کار منطقه بهره‌گیری کند و به اداره کار نیز گفته‌ایم که موظف هستند برنامه جذب نیروی انسانی را در دوره بهره‌برداری از سرمایه‌گذار جذب کنند و این کار را حتماً انجام خواهیم داد ولی کمی باید صبر داشته باشیم چون این بازه دو تا سه سال طول خواهد کشید.

شهیدی نیا گفت: بخش سرمایه‌گذاری ما شدیداً به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای منطقه است تا شرایط کار منطقه را به شرایط ایده آل برسانیم و نیاز مردم عزیزمان را تأمین نماییم.

 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو