ایجاد فرصت های شغلی از طریق تاسیس مناطق آزاد جدید

عضو کمیسیون عمران و نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی معتقد است ایجاد فرصت های شغلی جدید از طریق تاسیس مناطق آزاد و ویژه اقتصادی جدید امکان پذیر است.

حجت‌الاسلام محمدمهدی افتخاری با خبرنگار پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در خصوص لایحه ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی جدید می گوید:

نظر شما در خصوص لایحه ایجاد مناطق آزاد جدید چیست؟
طرح ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی جدید مدتی است در کمیسون اقتصادی و مجموعه مناطق آزاد مورد بررسی قرار گرفته است. یکی از موضوعات ارزشمند طرح ایجاد این مناطق افزایش اشتغال و توسعه فرهنگ است که ایران را به سایر کشورها بشناساند.
تاکید بنده بر مناطق ویژه اقتصادی جدید است، چراکه مناطق آزاد در کشور ممکن است با محدودیت هایی مواجه باشد که مناطق ویژه با آنها مواجه نیستند.
به دلیل اینکه ما در مناطق ویژه گردشگری فعالیت می کنیم این مناطق در جهت شناساندن ظرفیت های گردشگری کشور بسیار تاثیرگذار هستند چه در ایجاد اشتغال و استفاده از پتانسیل های منطقه و هم می توانیم جلوی مهاجرت جوانان از این مناطق گرفته شود.
 

با توجه به شعار امسال "حمایت از کالای ایرانی" مناطق آزاد چه نقشی در توسعه اقتصادی کشور ایفا می کنند؟
این دو لازم و ملزوم یکدیگر هستند. برای تحقق بخشیدن به شعار سال می توانیم با ایجاد مناطق ویژه اقتصادی جدید صنعت، توانمندیها و کالای ایرانی و استفاده از نیروی کار متخصص در صنعت بومی منطقه در توسعه اقتصادی کشور تاثیر گذار باشیم.
امروزه جهان به سمت حمایت از کالای ایرانی این امکان را می دهد که بتوانیم صنعتگران و ظرفیت های بومی و تولیدکنندگان در این حوزه را شناسایی کنیم.
 

مجلس چه برنامه های حمایتی در توسعه تولید و صادرات در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی دارد؟
چیزی که مانع جذب سرمایه گذار در کشور است وجود بروکراسی های سخت و دست و پاگیر است. اگر زمینه آسانتری را برای حضور سرمایه گذاران در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور فراهم کنیم زودتر به نتیجه خواهیم رسید.
مجلس و دولت می توانند پیش زمینه ای را برای سرمایه گذاران فراهم کند که اینها با اعتماد کامل برای سرمایه گذاری در این مناطق ورود کنند.

گفت و گو: آمنه شهیدی

برچسب ها : مناطق آزاد
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.