آموزش و پرورش کیش باید هم طراز با تحولات این جزیره باشد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در مراسم افتتاح آزمایشگاه هنرستان مبین خلیج فارس گفت: آموزش و پرورش کیش باید نمونه و هم طراز با تحولات این جزیره باشد.

 به گزارش فرینا، محمد ابراهیم انصاری لاری در بازدید از هنرستان مبین خلیج فارس و افتتاح آزمایشگاه کشت و بافت کشاورزی این هنرستان گفت: بهره گیری از امکانات وروش های جدید آموزشی که با تاکید بر آموزش مهارت های کار و زندگی است رویکرد خوب این هنرستان و بسیار جالب توجه است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه آموزش مهارت ها یکی از مباحث مهم آموزش و پرورش مدرن در جهان امروز است افزود: هر مدرسه ای که بتواند در کنار آموزش های پایه، در فضای امروز جهان که پیوسته در حال تحول در زمینه های علم و تکنولوژی است مهارت های زندگی و شیوه های کار را آموزش دهد رسالت بزرگی بر عهده گرفته و موفق خواهد بود.
وی در خصوص حمایت از ایجاد و فعالیت مدارسی با این گونه رویکرد ها در جزیره کیش اعلام آمادگی و تاکید کرد: یکی از مباحث مهم و جدی در مناطق آزاد، آموزش و پرورش است. اگر آموزش و پرورش کیش متناسب با شرایط جزیره متحول شود می توان انتظار داشت آن تحولی که مد نظر است را در دیگر حوزه ها شاهد باشیم. اگر کیش را به عنوان نگین زیبای خلیج فارس می شناسیم باید آموزش و پرورش این منطقه هم نمونه باشد.
انصاری لاری افزود: کارهای بزرگی در این حوزه می توان انجام داد. در پی ایجاد مدارس بزرگ دو زبانه هستیم تا دانش آموزان با علم و تکنولوژی روز دنیا آشنا شوند و در این خصوص همه تلاش خود را به کار می بندیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پایان با تاکید بر حمایت از خیران و مدرسه سازانی که طرح های نو و خلاقانه دارند گفت: ما آماده ایم با تسهیل شرایط و تسریع امور در حوزه های مختلف زمینه را برای فعالیت علاقمندان به مدرسه سازی مهیا کنیم. همچنین از کسانی که طرح های مبتکرانه و جدید در حوزه آموزش و پرورش دارند نیز استقبال می کنیم.
هنرستان مبین خلیج فارس با رویکرد حفظ و توسعه محیط زیست در زمینی به مساحت 3 هزار و 334 متر مربع در منطقه میر مهنای جزیره کیش واقع شده و دارای 10 کلاس آموزشی است.
آزمایشگاه کشت و بافت این هنرستان با هدف آموزش کشاورزی و تکنولوژی در جهت افزایش کیفی وکمی تولیدات کشاورزی با توجه به محدودیت منابع آب، سطح زیر کشت و افزایش جمعیت برای اولین بار در مقطع مدارس کشورمان در این هنرستان راه اندازی شده است. 

برچسب ها : جزیره کیش
میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو