سرانه فضای سبز شهر قشم به 13 متر مربع رسید

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: سرانه فضای سبز شهر قشم طی سه سال گذشته با افزایش بیش از 90 درصدی، به 13 متر مربع رسیده است.

به گزارش فرینا، تورج امانی در جمع خبرنگاران اعلام کرد: هم اینک در شهر قشم با 40 هزار نفر جمعیت، بیش از 528 هزار متر مربع و در شهرهای درگهان، سوزا و 67 روستای جزیره قشم با 76 هزار و 500 نفر جمعیت، 180 هزار متر مربع فضای سبز داریم.
وی افزود: به دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزایش سرانه فضای سبز از سه سال گذشته در نقاط مختلف جزیره آغاز شده و طی این مدت یک هزار و 835 نفر نخل مُثمر در نقاط مختلف قشم کاشته شده که سهم روستاها از این رقم بیش از 56 درصد بوده و نهضت کاشت نخل در این جزیره همچنان ادامه دارد.
مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم با اعلام اینکه بیش از ۳۰هزار نفر نخل کشت بافت با 11 میلیارد ریال اعتبار خریداری شده است، افزود: تاکنون بیش از چهار هزار و 500 نفر از این نوع نخل با مشارکت جهاد کشاورزی شهرستان قشم با هدف توسعه متوازن فضای سبز به روستاهای جزیره اهدا شده است.

زیبا سازی اتوبان خلیج فارس با کاشت درختان نارگیل
او همچنین از برنامه کاشت یکهزار و 800 درخت نارگیل در 12 کیلومتر مسیر اتوبان خلیج فارس از میدان علم و صنعت به سمت شهر درگهان با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد ریال تا پایان امسال خبر داد و گفت: کاشت درختان نارگیل که متناسب با شرایط آب و هوایی قشم است، جلوه زیبایی به اتوبان خلیج فارس در مسیر جاده شمالی می دهد.

اجرای سیاست کاهش هزینه نگهداری فضای سبز قشم
امانی گفت: با اجرای سیاست کاهش هزینه های حفظ و نگهداری فضای سبز، درختان گلدار همچون مشعل جنگل، تی وی تیا، گل های کاغذی در رنگ های متنوع، پلومریا، کاسیا، تابی بویا، خرزهره و چندین گونه جدید در نقاط مختلف جزیره جایگزین گل های فصلی که هزینه نگهداری آنها بسیار زیاد است، خواهد شد.
او با اعلام اینکه سالانه بیش از 300 هزار نشاء گل فصلی در 15 هزار متر مربع فضای جزیره قشم کاشته می شد که هزینه نگهداری آن به بیش از 6 میلیارد ریال می رسید، افزود: امسال مساحت کاشت گل های فصلی جزیره قشم با تمرکز بر نقاط پرتردد کاهش می یابد و درختان گلدار با ماندگاری زیاد، با هدف کاهش هزینه های حفظ و نگهداری عرصه های فضای سبز، جایگزین آنها می شود.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو