پیشنهاد منطقه آزاد قشم برای اختصاص ارز ویژه به تولیدکنندگان

مدیرعامل سازمان‌ منطقه آزاد قشم از برنامه پیشنهادی این سازمان به ستاد اقتصادی کشور برای اختصاص ارز ویژه به تولیدکنندگان در منطقه آزادقشم خبر داد.

به گزارش فرینا، حمید رضا مومنی در نشست با تولید کنندگان پوشاک و مواد آرایشی و بهداشتی قشم در سالن اداره کل صنعت، معدن و تجارت و در جمع خبرنگاران گفت: معاون اول رئیس جمهور به عنوان رئیس ستاد اقتصادی کشور از مدیران عامل سازمان های مناطق آزاد کشور خواسته است با ارایه پیشنهادات خود راهکارهایی را برای برون رفت واحدهای تولیدی در مناطق آزاد ارائه کنند.                     وی ادامه داد: با توجه به اینکه ارز براساس سیاست گذاری ستاد اقتصادی کشور در چهار گروه اصلی هزینه خواهد شد، این پیشنهاد داده شده است تا تولیدکنندگان در مناطق آزاد کشور با قرار گرفتن در گروه دوم این طرح، بتوانند مواد اولیه، قطعات و ماشین آلات مورد نیاز خود را با ارز حاصل از فروش نفت یا ارز ثانویه تامین کنند. 
وی با اعلام اینکه واحدهای تولیدی باید با استفاده از روش های آموزشی بیشترین بهره را از فرآیند تولید کسب کنند، افزود: آماده ایم تا در صورت اخذ درخواست از سوی صنایع همسو، یک مرکز ویژه آموزشی را به عنوان مکان آموزش و تربیت نیروهای متخصص با هدف بهره وری بیشتر این واحدها در اختیار متقاضیان قرار دهیم.  
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه کشور ما طی ۴۰ سال گذشته پیوسته با مساله تحریم از سوی کشورهای استکباری همراه بوده است، گفت: با همدلی، کار مضاعف و اقدامات جهادی می توانیم بدون نگرانی، با فشارهای خارجی مقابله کنیم.
او اظهار کرد: برای حل مشکل تولید کنندگان در مناطق آزاد با نمایندگان بخش های مختلف دولت در زمینه ثبت سفارش واردات کالا، بیمه و مالیات در حال رایزنی و تصمیمگیری نهایی هستیم.                   مومنی گفت: با حذف بروکراسی های دست و پا گیر باید به تولید کنندگان کمک‌ کنیم تا آنان بتوانند علاوه بر صادرات، محصولات تولیدی خودشان را به داخل کشور نیز صادر کنند. 
تولیدکنندگان پوشاک و مواد آرایشی بهداشتی هم در این نشست خواستار حمایت های بیشتر سازمان منطقه آزاد به عنوان‌نماینده عالی دولت از تولیدکنندگان در شرایط کنونی شدند.                              تقویت سامانه بانکی برای حمایت از واحدهای تولیدی، ایجاد راهکار آسان برای واردات مواد اولیه، تسهیل در صادرات محصولات تولیدی به خارج و سرزمین اصلی بخشی از خواسته های تولید کنندگان برای ادامه روند کار در شرایط کنونی بود که با حمید رضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، کیهان عباسیان معاون اقتصادی و سرمایه گذاری و جهانگیر مجیدی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت این سازمان در میان گذاشتند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو