لازمه پیشبرد منطقه ویژه اقتصادی سلماس جذب سرمایه گذار است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت: لازمه پیشبرد مراحل اجرایی منطقه ویژه اقتصادی سلماس جذب سرمایه گذار است.

به گزارش فرینا، رضا حسینی در دومین جلسه سال جاری با موضوع منطقه ویژه اقتصادی سلماس که در محل فرمانداری سلماس و با حضور نماینده سلماس، فرماندار و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد افزود: لازمه پیشبرد مراحل اجرایی منطقه ویژه اقتصادی سلماس جذب سرمایه گذار است.

حسینی گفت: در تلاش هستیم تا اقدامات عقب مانده منطقه ویژه اقتصادی سلماس که در حدود ۱۰ سال پیش تصویب شده است را به نحو احسن به انجام رسانده و با شناسایی منطقه برای تامین زیرساخت‌های لازم مراحل اجرایی را پیش ببریم.

وی افزود: در این جلسات بر آن هستیم تا مطالعات جامع منطقه ویژه نهایی شود و از طرفی قدرت متولی فعلی منطقه ویژه را برای ادامه روند اجرایی منطقه ویژه اقتصادی سلماس را با حضور دستگاه‌های ذینفع و نماینده سلماس بررسی کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استان افزود: در جهت تامین زیرساخت‌های لازم اعم از گاز، برق و اب آشامیدنی و صنعتی اقداماتی انجام گرفته که ۷ مگاوات برق لازم برای منطقه ویژه در دست اقدام و مقدار ۲۰ لیتر بر ثانیه برای مصرف آب شرب مجوز حفر چاه صادر شده است و تصمیم بر آن داریم که تا جلسه بعدی که در نیمه شهریور برگزار خواهد شد اقدامات و تصمیمات اتخاذ شده به مرحله عملیاتی برسد.

حسینی گفت: در جلسه امروز تصمیماتی مبنی بر افزایش مساحت منطقه ویژه اقتصادی سلماس و انتخاب سرمایه گذار گرفته شد که یکی از کلیدی‌ترین مبحث‌های پیشبرد و اجرایی کردن مناطق ویژه بطور استاندارد، انجام اقدامات زیربنایی و تامین انرژی مورد نیاز منطقه اعم از برق، گاز، آب و فیبر نوری مخابراتی است که لازمه آن جذب و فراخوان سرمایه گذار و انتخاب آن برای اجرایی کردن مراحل باقیمانده منطقه ویژه اقتصادی سلماس است.

وی به مرز کوزه‌رش نیز اشاره کرد و افزود: این منطقه قبلا به عنوان یک گذرگاه مطرح بود که سعی بر آن داریم تا برای استفاده از پتانسیل این مرز با ایجاد شهرک تجاری و تبادل کالا، مطالعات منطقه‌ای را انجام داده و با جلب رضایت طرف تُرک از این منطقه در جهت ایجاد تبادلات تجاری مرزی نیز استفاده نماییم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو