ششمین نشست کارگروه استانی توسعه فرودگاه پیام برگزار شد

با دستور استاندار البرز، ششمین نشست کارگروه توسعه استانی منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه پیام در این منطقه ویژه اقتصادی برگزار شد.

به گزارش فرینا، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه پیام در ششمین جلسه کارگروه استانی توسعه فرودگاه پیام گفت: اکنون پس از ۲۰ سال و گذر از چالش های متعدد با مساعدت ویژه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و پیگیری های صورت گرفته بخش مسافری فرودگاه بین المللی پیام بزودی راه اندازی خواهد شد.

سعید زرندی افزود: این اقدام بزرگ طی جلسات کارشناسی با تیم های متخصص، بررسی و به مرحله اجرا رسیده است.

زرندی گفت: با کمک وزارت ارتباطات از ۲۸۰ اقدامی که در راستای مسافری شدن پیام مصوب شده بود بخش بزرگی محقق شده که برای نیل به این مهم هزینه های سنگینی تاکنون پرداخت شده است.

وی افزود: تا شهریور ماه جاری به صورت سه شیفت آماده کار هستیم تا انشاءالله در هفته دولت فرودگاه مسافری پیام آغاز به کار کند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه پیام با اشاره به اینکه نگرانی هایی در مسیر پیشرفت این پروژه وجود دارد گفت: ما درصدد یک کار ارزشمند هستیم که اگر بستر لازم فراهم نشود موجب نارضایتی خواهد شد.

زرندی در ادامه افزود: اولین و مهمترین موضوع، راه دسترسی به فرودگاه بین المللی پیام است و دیگر نکته بحث تابلوهای مسیریاب در اتوبان است که از طریق آن اطلاع رسانی مسیرها صورت می پذیرد.

وی به مشکل دفن زباله‌ها در منطقه حلقه دره که برای فرودگاه تبدیل به معضل شده است اشاره کرد و گفت: متأسفانه شهرداری کرج در این خصوص هیچ اقدامی نکرده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه پیام با بیان اینکه برای راه اندازی بخش مسافری به تعامل کلیه دستگاههای استانی نیاز است؛ افزود: میان اداره کل راه و شهرسازی و یکی از بانک‌های عامل بر سر زمین‌های فرودگاه اختلافی وجود دارد زیرا از سال ۸۵ زمین‌ها در رهن بانک بوده که با توجه به پیگیری‌های انجام‌شده هنوز از رهن بانک خارج نشده و متأسفانه این بانک همکاری لازم را ندارد.

زرندی در ادامه با اشاره به اعلام آمادگی سه خط هوایی برای حضور در پایانه مسافری فرودگاه بین‌المللی پیام، ادامه داد: زمان آموزش و آزمایش در بیشتر فرودگاه‌ها ۲ تا ۳ سال زمان می‌برد اما این زمان برای فرودگاه بین المللی پیام به حداکثر شش ماه زمان احتیاج دارد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه پیام در پایان گفت: در این شرایط اقتصادی که دشمنان درصدد نا امید کردن مردم هستند باید از دستاوردهای این چنینی اطلاع رسانی متقنی صورت گیرد تا در بین آحاد مردم شوق و شور ایجاد شود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.