چابهار ظرفیت فرآوری ۳۵۰ هزار تن برنج وارداتی را دارد

سرپرست معاونت اقتصادی منطقه آزاد چابهار گفت: این منطقه با ایجاد شهرک تخصصی برنج و فعالیت ۱۴ واحد فرآوری و بسته‌بندی ظرفیت فراوری سالانه ۳۵۰ هزار تن برنج وارداتی را دارد.

به گزارش فرینا به نقل از تسنیم، غلام‌رضا پناه گفت: تمرکز بر برنج و تبدیل شدن به یک هاب فراوری و توزیعی برنج یکی‌از اهداف و ماموریت‌هایی است که برای منطقه آزاد چابهار دیده شده است.
وی افزود: برنج وارداتی ایران از هند و پاکستان تامین می‌شود و چابهار و منطقه آزاد آن به‌واسطه نزدیکی به این دو کشور؛ واردات و فرآوری برنج را به‌صرفه و اقتصادی می‌کنند. برای این مهم شهرک تخصصی برنج در منطقه آزاد چابهار تعبیه شده است.
سرپرست معاونت اقتصادی منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: در این شهرک 14 واحد تولید و فراوری برنج با ظرفیت 350 هزارتن در سال فعالیت می‌کنند؛ برنج به‌صورت خام از پاکستان وارد می‌شود و در این شهرک فراوری و بسته‌بندی می‌شود.
پناه گفت: این شهرک هم‌اکنون با نصف ظرفیت اسمی درحال فعالیت است؛ این شهرک توانایی فراوری، بسته‌بندی و توزیع همه 500 هزارتن برنج وارداتی هند و پاکستان را به ایران دارد و این فراوری و توزیع را با قیمتی اقتصادی و به‌صرفه انجام می‌دهد.
سرپرست معاونت اقتصادی منطقه آزاد چابهار گفت: هم‌اکنون هرمقدار برنج که در این 14 واحد تولید می‌شود در بازارهای مصرف عمدتا در تهران و مشهد به‌فروش می‌رود؛15 کارخانه و واحد دیگر هم درخواست مجوز برای شروع کار کردند که به 5 واحد در سال 97 مجوز اعطا شده است.
وی خاطرنشان کرد: هم‌چنین مذاکراتی هم با برخی شرکت‌ها و برندهای به‌نام داخلی و خارجی برای حضور در این شهرک انجام گرفته است که قطعا با رسیدن به ظرفیت 500 هزارتن هم اشتغال‌زایی بالایی برای بومیان ایجاد می‌شود و هم واردات و توزیع برنج در چابهار به‌‌صرفه و اقتصادی می‌شود.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو