اکران فیلم های جشنواره بین المللی کودکان و نوجوانان برای نخستین بار در قشم

اکران فیلم های جشنواره بین المللی کودکان و نوجوانان در قشم با موافقت علیرضا رضاداد دبیر سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و‌ نوجوانان کشور امکانپذیر شد.

به گزارش فرینا، دبیر این جشنواره بین المللی طی حکمی علیرضا کمساری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم را به عنوان دبیر جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در این جزیره منصوب کرد.
علیرضا کمساری پس از دریافت این حکم گفت: برای نخستین بار جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان همزمان با نقاط دیگر کشور در این جزیره هم اکران می شود.
کمساری با اشاره به حمایت های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در راستای بهره بردن مردم این جزیره از رویدادهای تاثیرگذار فرهنگی و هنری، افزود: جشنواره متفاوت تابستان 97 قشم نیز امسال با درایت حمیدرضا مومنی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم توسط جامعه فعالین اقتصادی این جزیره با حضور هنرمندان نام آشنای کشورمان از 20 مرداد تا 15 شهریور ماه به مدت 21 شب در حال برگزاری است.
به گفته دبیر جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان منطقه آزاد قشم، فیلم های سی و یکمین جشنواره بین المللی کودکان و نوجوانان در راستای آشنا کردن جامعه هدف این منطقه با ارزش‌های فرهنگی ایرانی ـ اسلامی، آداب و سنت‌های ملی در جزیره قشم اکران خواهد شد.
کمساری با اعلام اینکه جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان تاکنون در شهرهایی همچون تهران، اصفهان، همدان و کرمان برگزار شده است، افزود: این جشنواره بین المللی امسال با نمایش 12 فیلم سینمایی شامل 5 فیلم خارجی و 7 فیلم ایرانی از تاریخ 9 تا 14 شهریور ماه همزمان با چند نقطه کشور در محل سینمای سیتی سنتر شهر قشم هم اکران می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم گفت: جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و‌نوجوانان با پیشینه ای درخشان و به عنوان مهم ترین رویداد فرهنگی و حرفه ای سینمای ایران در حوزه کودک و‌نوجوان بشمار می آید که در راستای تحقق نگرش عدالت فرهنگی، تمرکز زدایی در برنامه ریزی و اجرای فعالیت های سینمایی و عمومی سازی دسترسی فرهنگی و تقویت ظرفیت های مردمی فرهنگ و هنر، همزمان با شهر اصفهان در کلیه مراکز استان های کشور برگزار می شود .
شایان ذکر است؛ مرتضی شیخ زاده مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان نماینده تام الاختیار مدیرعامل این سازمان چندی پیش در نشست با دبیر جشنواره بین المللی کودکان و نوجوانان کشور ضمن اعلام آمادگی منطقه آزاد قشم به منظور میزبانی این جشنواره در قشم، طرح پیشنهادی خود را به وی ارائه داده و اهداف این جشنواره را همراستا با ویژه برنامه های جشنواره تابستان 97 این جزیره بیان کرده بود.
جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت در جنوب ایران واقع شده است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.