بازدید معاون روستایی رییس جمهور از پرورش بچه ماهی شرکت دُرنا مِهر قشم

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری به اتفاق مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و هیات همراه از مراحل پرورش بچه ماهی شرکت دُرنا مِهر قشم بازدید کردند.

به گزارش فرینا، شرکت دُرنا مِهر قشم با 80 حوضچه پرورش بچه ماهی به ظرفیت تولید دو میلیون قطعه در سال با سرمایه ای بالغ بر 120 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی و تحت حمایت سازمان منطقه آزاد قشم از سال 1392 مشغول به کار است.
در این شرکت، بچه ماهی هایی از نوع شانک، هامور و صُبیتی پس از رسیدن به وزن 5 گرم، برای رشد و بزرگ شدن به مراکز پرورش ماهی در قفس منتقل می شوند.
این مجموعه با 10 نیروی مشغول به کار توانسته است در ماه گذشته یک میلیون و 500 قطعه بچه ماهی برای انتقال به مراکز پرورش ماهی در قفس جزیره قشم  آماده کند.
گفتنی است، مجموعه آبزی پروری دُرنا مهر قشم دارای سه سایت است که عملیات تکثیر ماهی (مولد سازی و تولید بچه ماهی) آن در سایت خشکی، اقدامات ذخیره سازی در سایت دریایی با پنج  قفس و عملیات تعمیر و ساخت قفس این مجموعه نیز در سایت پشتیبانی آن انجام می شود.
رضوی با هدف بازدید از مراحل توسعه ای چند روستا که به ارتقای سطح اشتغال  بومیان منطقه منجر شده به منطقه آزاد قشم سفر کرده است.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.